Page 55 - mag_26
P. 55
της Ευτυχίας Αργυροπούλου
Ηθοποιός
σύγχρονο, μεταμοντέρνο
θέαμα προσπαθεί να αγ-
γίξει βαθύτερα ένστικτα
είτε γιατί τα έχουμε δει όλα
πλέον είτε γιατί είμαστε πιο
εξοικειωμένοι με την εικόνα
και αναζητάμε την απόλυτη
αλήθεια. Το ελληνικό κοινό
είναι έτοιμο για ένα ακραίο
θέατρο πολιτικής παρέμβα-
σης, ικανό να πυροδοτήσει
δημόσιο διάλογο κι εκρη-
κτικές αντιδράσεις. Ήδη
έχει ξεκινήσει ένα κύμα με-
ταμοντέρνου θεάτρου -
ντοκουμέντο με πολύ ενδι-
αφέροντα αποτελέσματα. ο
«Τηλέμαχος: should I stay or
should I go? » των Αν. Αζά
και Πρ. Τσινικόρη, γεμάτος
ιστορίες καταστροφής της
ελληνικής μεσαίας τάξης, 55
παίζεται τώρα στη Γερμα-
νία αποκαλύπτοντας, όπως
γράφουν οι εκεί κριτικές,
ων προσωπικής εμπειρίας δράμα στις συγκρούσεις «περισσότερα από όσα όλες
και πρόσληψης. Για να γίνει ατόμων. Μια αντιπαράθεση οι ομιλίες των πολιτικών της
αυτό αποτελεσματικά, απαι- δύο ηγετών στην τηλεόρα- τελευταίας τετραετίας». Ο
τείται γνώση των μυστικών ση, για παράδειγμα, σπάνια Γερμανός θεατρικός συγ-
της θεατρικής επικοινωνί- κρύβει κάποιο προσωπικό γραφέας και σκηνοθέτης
ας, διαφορετικά θα καταλή- δράμα. Κατά κανόνα κρύβει Falk Richter παρουσιάζει σε
ξει να μοιάζει με αυτιστικό ένα δίκτυο συμφερόντων όλο τον κόσμο και στη χώρα
ερασιτεχνικό γύμνασμα. «αόρατων» εξουσιαστικών μας πρόσφατα το «Protect
Κάτι που δυστυχώς συμβαί- μπλοκ. Υπ' αυτή την έννοια, me». Το έργο πραγματεύε-
νει πολύ συχνά, με αποτέλε- καταλήγει ο Λέμαν, υπάρχει ται την κρίση τόσο ως κοι-
σμα να φεύγουμε στο τέλος μια γενικότερη απο-δραμα- νωνικό όσο και ως προ-
εξοργισμένοι πιο πολύ με τοποίηση, γιατί για να έχεις σωπικό φαινόμενο. Μιλάει
το ίδιο το καλλιτεχνικό γε- δράμα χρειάζεσαι και μια για την απώλεια προσανα-
γονός παρά με τη ζωή όπως κοινωνία με μια, έστω συμ- τολισμού, την ανάγκη για
μας τη διαμορφώνουν οι βολική, εσωτερική ενότητα προστασία και τον φόβο
«αόρατοι» άλλοι. Και κάτι (για να φανεί έτσι και πόση απέναντι στις ευθύνες.
άλλο. Ας μην ξεχνούμε ότι δόση δράματος αντέχει). Περιγράφει όμως και την
το δράμα και η κοινωνία Το πλαίσιο έχει αλλάξει επιθυμία να αλλάξουμε το
δυσκολεύονται πλέον να τα πολύ, έχει ξεφύγει από τις οικονομικό σύστημα μέσα
βρουν. Όπως επισημαίνει παραδοσιακές, αναγνω- από τη δράση μας. Από την
ο Λέμαν, δεν υπάρχει πια ρίσιμες δομές του και το άλλη, ο βετεράνος Αντώνης