Page 56 - mag_26
P. 56

ΘΕΑΤΡΟ                                       της Ευτυχίας Αργυροπούλου

                                                                                                          Ηθοποιός






               Αντωνίου, ο οποίος ανεβά-           αλλά και στους δρόμους              Θέατρο του Νέου Κόσμου.
               ζει τα «Αυγά μαύρα», και το         της Αθήνας, με περίπου 40           Το «Στάλερχοφ» όπως και
               Θέατρο Κωφών Ελλάδος                παραστάσεις κι ένα φωτει-           πολλά πρώιμα έργα του
               με το «Κάρβουνο» βάζουν             νό σύνθημα: «Ο φασισμός             Κρετς προκάλεσαν στις αρ-
               το δάχτυλο στην πληγή του           δεν ξέρει να χορεύει, δεν           χές της δεκαετίας του 1970
               Εμφυλίου την ώρα που –εν            έχει χρώματα, δεν τραγου-           σκάνδαλο, ο δημιουργός
               μέσω ενός νέου διχασμού–            δά. Αυτά είναι τα δικά μας          του δε χαρακτηρίστηκε
               το φάντασμα του αλληλο-             όπλα!». Μολονότι πρόκει-            ωμός πορνογράφος. Αιτία
               σκοτωμού επιστρέφει με τη           ται κυρίως για «έτοιμες»            οι  σκηνές  αφόδευσης,  δι-
               μορφή  του  κατεπείγοντος.          παραστάσεις της σεζόν, οι           άρροιας,  αυνανισμού και
               Κάποιοι συνομιλούν ευθέ-            οποίες θα παίζονται δωρε-           ερωτικής συνεύρεσης που
               ως, χωρίς περιστροφές,              άν κατά τη διάρκειά του, θα         αναπαρίστανται με τη μεγα-
               όπως ο Γεράσιμος Γεννα-             δούμε  και  θέατρο  από  τις        λύτερη δυνατή φυσικότητα.
               τάς στην «Πατριδογνωσία»            κοινότητες του Μπαγκλα-             Δήλωσε λοιπόν ο Κερτς: «Σ'
               του. Οι περισσότεροι το κά-         ντές, των Κούρδων και των           όλη μου τη ζωή αυτό ήταν το
               νουν εμμέσως πλην σαφώς             Αφγανών, των Ατόμων με              υπαρξιακό μου πρόβλημα,
               μέσω των ρεπερτοριακών              Αναπηρία αλλά και ομιλίες           ήθελα να συνδέσω την τέ-
               τους επιλογών. Αναφέρω              για την κατασκευή και ανα-          χνη και την πολιτική. Τελικά,
               ενδεικτικά μερικά εντελώς           παραγωγή ρατσιστικών και            η τέχνη είναι τέχνη, και η πο-
               διαφορετικά μεταξύ τους             σεξιστικών στερεοτύπων,             λιτική είναι πολιτική. Μπο-
   56          παραδείγματα: ο  Θόδω-              για την παρείσφρηση του             ρεί  να  αλλάξει  ο  κόσμος

               ρος  Τερζόπουλος  ανεβά-            νεοναζισμού στις μαθητικές          με την καλλιτεχνική δημι-
               ζει το «Amor» μιλώντας για          κοινότητες και για τα ιδεο-         ουργία;  Τρίχες!»  απάντησε
               τον έρωτα στα χρόνια της            λογήματα του εθνικοσοσι-            ο Κρετς, ένα αντιφατικό
               μνημονιακής χολέρας, ο              αλισμού. Μαζί τους τάσσο-           μείγμα      απογοητευμένου
               Κώστας Καζάκος ανεβάζει             νται δημοφιλείς μουσικοί            ιδεαλιστή και πραγματιστή.
               την «Ανάκριση», ο Γιάννης           όπως η Τάνια Τσανακλίδου,           «Κοιτάξτε, άρχισα να γρά-
               Κακλέας το «Κουρδιστό               ο Ψαραντώνης, ο Μιχάλης             φω, νέος τότε και αφελής,
               πορτοκάλι», ο Θωμάς Μο-             Δέλτα, ο MC Yinka, ο Λόλεκ          πιστεύοντας ότι κρατώ ένα
               σχόπουλος τον «Ρινόκερο»,           κ.ά.                                όπλο στα χέρια μου. Ύστερα
               ο Παντελής Δεντάκης τον             Στον  αντίποδα  όλων  των           κατάλαβα ότι επρόκειτο για
               «Μουνή» και το «Άλμανακ»            παραπάνω βρίσκονται οι              νεροπίστολο. Η τέχνη είναι
               – όλοι τους χτυπώντας τα            δηλώσεις του Φραντς Ξά-             καλή αλλά εμένα με εξά-
               φασιστικά ένστικτα. Ένα πιο         βερ Κρετς (ηθοποιός του             ντλησε. Σας κοινοποιώ την
               συλλογικό εγχείρημα πολι-           Φασμπίντερ, πρώην κομ-              θλίψη μου για το πολιτικό
               τικοποίησης του ελληνικού           μουνιστής και έντονα στρα-          θέατρο, για κάτι που εξαφα-
               θεάτρου μοιάζει να είναι η          τευμένος στην αισθητι-              νίζεται. Μπορεί να γράψει
               αναγγελία του δεκαήμερου            κή του πολιτικού θεάτρου            κανείς, μπορεί όμως και να
               Αντιφασιστικού Φεστιβάλ             όπως αυτό διαμορφώθη-               κάνει κάτι, το να μιλάς είναι
               Παραστατικών          Τεχνών        κε από τον Μπρεχτ και τον           ασήμι, το να πράττεις είναι
               (13-23/3 ), το οποίο οργα-          Πέτερ Βάις), που έκανε με           χρυσάφι. Τώρα σκέφτομαι
               νώνεται, με ελεύθερη μά-            αφορμή την πρεμιέρα του             ότι έγραψα για να μην αγω-
               λιστα είσοδο, στο Εμπρός            έργου του «Στάλερχοφ» στο           νιστώ».



               Το Θέατρο εν καιρώ κρίσης…
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61