Page 53 - mag_26
P. 53
της Ευτυχίας Αργυροπούλου
Ηθοποιός
ατρο θα ήταν η αυτοκτονία
του Θεάτρου. Και πώς ένα
κομματικό Θέατρο είναι μια
γραμμή αντιθεατρική, στην
ουσία δηλαδή μια αντιπο-
λιτική ενέργεια. Προσωπι-
κά πιστεύω σ’ ένα Θέατρο
που για όλους τους θεατές,
ανεξάρτητα από την κομμα-
τική τους τοποθέτηση, είναι
ένας χώρος πνευματικής
και πολιτικής συνάντησης.
Σ’ ένα Θέατρο που θίγει
τα προβλήματα στο βάθος
εκείνο που ενδιαφέρει, που
πονάει τους πάντες. Στις ρί-
ακών τραπεζών, ένα μόλις πιο έντονα δραστικές στιγ- ζες εκείνες που δεν αποτε-
χρόνο πριν την εκκωφαντι- μές της παράστασης. λούν αφετηρία για διαφω-
κή κατάρρευση της Lehman Δε νοείται λοιπόν το Θέα- νία αλλά αρχή για διάλογο. 53
Brothers που σηματοδότησε τρο να μην είναι πολιτικό. Τα αιώνια αρχαία ερωτήμα-
την ραγδαία και αλυσιδω- Όταν του κολλάμε τον ορι- τα που θέτει το θέατρο από
τή διάλυση των έως τότε σμό είναι σαν να το ειδο- τη στιγμή της γέννησής του
γνωστών οικονομικών και ποιούμε τι πρέπει να είναι. - από που έρχομαι, ποιος εί-
κοινωνικών δεδομένων του Ο ορισμός «πολιτικό Θέ- μαι, πού πάω; Ποιοι είμαστε
δυτικού κόσμου και προπα- ατρο» είναι ένας πλεονα- εμείς εδώ και τώρα αυτή τη
ντός του ευρωπαϊκού. «Τα σμός. Πολύ συχνά με κάτι στιγμή, τί δομεί τη σκέψη,
Συμβόλαια του Εμπόρου» τέτοιους ορισμούς, όταν τα συναισθήματα και τη
δεν διαθέτουν ήρωες - σύμ- μάλιστα το πολιτικό κλίμα δράση μας και τί θέλουμε
βολα όπως λόγου χάριν η είναι πρόσφορο, γίνεται πραγματικά να κάνουμε με
Μπρεχτική «Αγία Ιωάννα μια κατάχρηση που οδηγεί τη ζωή και με την κοινότητά
των Σφαγείων». Δεν διαθέ- σε παρεξηγήσεις. Όπως μας - είναι πράξη πολιτική.
τουν ήρωες γιατί- σύμφωνα είχε επισημάνει και ο Ιά- Ο Κάρολος Κουν έλεγε ότι
με την αυστριακή συγγρα- κωβος Καμπανέλλης, πολ- «η έκφραση του καλλιτέχνη
φέα στον χρηματοπιστωτι- λοί χάρη στη μανία να δώ- δεν παύει ποτέ να είναι και
κό καπιταλισμό του 21ου- σουν, σώνει και καλά, μια πολιτική και υπαρξιακή».
αιώνα, ο μοναδικός ήρωας αποκλειστική ιδιότητα στον Προσθέτοντας εγώ και μια
- θεός είναι το Χρήμα. Η, ορισμό, μια ιδιότητα που άλλη εκ ορισμού λειτουρ-
για αρκετή ώρα, προβολή να διαχωρίζει το «Πολιτικό γία του θεάτρου, τη συλλο-
στο Video Wall, της εικόνας Θέατρο» απ’ όλο το προγε- γικότητα, θα έλεγα ότι το
των δύο ηθοποιών να κατα- νέστερο Θέατρο, εννοούν θέατρο κινείται μακριά από
βροχθίζουν με βουλιμία το στην ουσία ένα κομματικό το μοντέλο του ελεύθερου
ένα μετά το άλλο τα δεκά- Θέατρο. Και συνεχίζει, πως σκοπευτή, μακριά από τον
δες ευρώ ήταν μια από τις το κομματικοποιημένο Θέ- νεοφιλελεύθερο μοναχικό