Page 49 - mag_26
P. 49

της Ευτυχίας Αργυροπούλου

                                                                                                             Ηθοποιός
                Το Θέατρο











                εν καιρώ κρίσης…












                                                            «…το να μιλάς είναι ασήμι,


                                                το να πράττεις είναι χρυσάφι…»

                                                                                                         Κερτς










                                                                                                                                49
               καν τα κολοκύθια» πρω-              βρήκαν τον 35χρονο τεχνι-           νίτης γλίτωσε από θαύμα,
               ταγωνιστούσε ο μεγάλος              κό του θεάτρου, ο οποίος            αλλά όπως έλεγε ο ίδιος,
               Έλληνας ηθοποιός Βασίλης            πέθανε ακαριαία. Αρκετοί            δεν κατάφερε ποτέ να ξεπε-
               Αυλωνίτης (27 ετών τότε)            από τους θεατές, ο λογι-            ράσει το αιματηρό συμβάν.
               σατιρίζοντας τον Ελευθέριο          στής του θεάτρου και μια            Μέχρι το τέλος της ζωής
               Βενιζέλο και τον στενό του          ηθοποιός, τραυματίστηκαν            του ένιωθε τύψεις, για τον
               συνεργάτη Ευστράτιο Γαλό-           ελαφρά. Οι δράστες ήταν             άνθρωπο που χάθηκε άδι-
               πουλο που ήταν εμπλεκόμε-           θερμόαιμοι οπαδοί του Βε-           κα, εξαιτίας της σάτιρας.
               νος στο περίφημο «σκάνδα-           νιζέλου, που προσπάθησαν            Στο σήμερα, πολλοί υπο-
               λο του κινίνου». Η επιτυχία         με αυτό τον τρόπο να υπε-           στηρίζουν ότι, μολονότι βι-
               της παράστασης όμως δεν             ρασπιστούν τη φήμη του              ώνουμε μια βαθιά πολιτική
               είχε ενθουσιάσει ιδιαίτερα          πρωθυπουργού. Την επό-              και οικονομική κρίση, δεν
               τους βενιζελικούς, καθώς ο          μενη μέρα, ο τότε αρχηγός           βιώνουμε και μια αντίστοι-
               φιλικός τους Τύπος μιλούσε          της αντιπολίτευσης Πανα-            χη άνθηση του πολιτικού
               για «κίτρινο θέατρο». Ένα           γής Τσαλδάρης, καταδίκασε           θεάτρου.
               βράδυ, λίγο πριν τα μεσά-           τη δολοφονική επίθεση και           Πως ορίζεται όμως το Πο-
               νυχτα, όρμησαν πάνω στη             βρήκε την ευκαιρία να πάρει         λιτικό Θέατρο και πως μπο-
               σκηνή τέσσερα άτομα. Ένας           μεγάλο μέρος της κοινής             ρούμε να αξιολογήσουμε
               από αυτούς ήταν οπλισμέ-            γνώμης με το μέρος του.             ένα θέαμα ως πολιτικό ή μη;
               νος με περίστροφο και πλη-          Το περιστατικό συγκλόνισε           Αν σκεφτούμε τη δραμα-
               σίασε  απειλητικά  τον  ηθο-        τον θεατρικό κόσμο, αφού            τουργία έτσι όπως μας την
               ποιό. Την τελευταία στιγμή,         εκτός από τη ζωή που χάθη-          κληροδότησε η γενιά της
               ο Αυλωνίτης  οπισθοχώρη-            κε, αμέσως μετά επιβλήθη-           μεταπολίτευσης όπου το
               σε και κατάφερε να γλιτώ-           κε προληπτική λογοκρισία            θέατρο πέρναγε μέσα από
               σει. Δυστυχώς, οι σφαίρες           σε όλα τα θέατρα. Ο Αυλω-           τη στενωπό των ταξικών
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54