Page 17 - mag_116 (7)
P. 17

του Μαυροειδή Μαυροειδόπουλου





































               Το σχήμα και η εξέλιξη                                κοίλο, την κυκλική ορχήστρα και τη
               του θεάτρου                                           μαρμάρινη σκηνή υπήρξε στο εξής


               Στη νότια κλιτύ του λόφου της αθη-                    το πρότυπο εξέλιξης όλων των θε-
               ναϊκής Ακρόπολης δεσπόζει το λίθι-                    ατρικών  κατασκευών,  στις  οποίες

               νο Θέατρο του Διονύσου, στο οποίο                     βλέπουμε ακόμα και τους μαρμά-                             17
               τον 5ο αι. π. Χ. το κοινό της πόλης                   ρινους ενεπίγραφους θρόνους της
               είχε  την  ευκαιρία  και  την  τύχη  να               Προεδρίας,  που  στην  Αθήνα  ήταν

               θαυμάσει  τα  έργα  των  μεγάλων                      67.  Το  θέατρο,  ιδιαιτερότητά  του
               μας  τραγικών  Αισχύλου,  Σοφοκλή                     αυτή, είχε ένα μόνο διάζωμα, μεγά-

               και  Ευριπίδη,  αλλά  και  του  επί-                  λου πλάτους, που συνέπιπτε με τον
               σης  μεγάλου  μας  κωμικού  ποιητή                    Περίπατο,  δηλαδή  με  την  παλαιά
               Αριστοφάνη. Ωστόσο όταν εκείνοι                       όδευση  γύρω  από  την  Ακρόπολη.

               ανέβαζαν  τις  παραστάσεις  τους  η                   Στο  κοίλο  μπορούσαν  να  φιλοξε-
               κατασκευή ήταν πολύ πιο ταπεινή,                      νηθούν  περίπου  17.000  –  19.900

               καθώς δεν είχε πριν από τα μέσα                       θεατές. Προηγουμένως, αν και είχε
               του 4ου αι. π.Χ. έρθει η ώρα να επι-                  αναγνωριστεί  χάρη  στις  εξελίξεις

               τρέψουν  τα  δημόσια  οικονομικά                      που  σχετίζονταν  με  τις  παραστά-
               την ανάληψη ενός τεχνικού έργου                       σεις,  η  ανάγκη  να  αποκτήσει  μια
               που η Παπασταμάτη-φον Μόοκ χα-                        πιο σταθερή μορφή από την ξύλινη

               ρακτηρίζει  γιγάντιο.  Σύμφωνα  με                    την οποία θα είχε, αυτό δεν κατέ-
               την ίδια ερευνήτρια, απαιτήθηκαν                      στη δυνατό, πιθανότατα λόγω των

               «ογκώδεις  επιχώσεις,  κατεργασία                     οικονομικών  και  άλλων  απαιτήσε-
               τεραστίων  ποσοτήτων  λίθου  και                      ων του Πελοποννησιακού πολέμου.

               υψηλού  επιπέδου  τεχνογνωσία».                       Πρέπει να φανταστούμε την αρχική
               Το νέο θέατρο, με το ημικυκλικό του                   αυτή μορφή του κοίλου ως σύνολο
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22