Page 13 - mag_116 (7)
P. 13

του Γεράσιμου Γεωργάτου











               μα έχει συγγένεια με το θείο. Η                       ση του Θεού την οποία συναντάμε

               γνώση αυτή μπορεί να είναι είτε                       ήδη στον Πλωτίνο. Αυτή προϋπο-
               έμμεση  είτε άμεση. Έμμεση  γνώ-                      θέτει τη νέκρωση των αισθήσεων

               ση του Θεού αποκτούμε παρατη-                         και την απαλλαγή από τις εντυπώ-

               ρώντας την τάξη, την αρμονία και                      σεις του αισθητού κόσμου η οποία
               τη συνοχή του σύμπαντος η οποία                       οδηγεί στην αυτοσυγκέντρωση.

               μαρτυρεί την ύπαρξη  μιας ανώτε-                      Τη διδασκαλία του Γρηγόριου για

               ρης δύναμης προικισμένης με σο-                       την άμεση γνώση του Θεού τη βρί-
               φία. Το ίδιο επιτυγχάνουμε και με                     σκουμε κατόπιν σε όλους τους με-

               την εμβάθυνση στον εσωτερικό                          τέπειτα μυστικιστές θεολόγους της
               μας κόσμο ο οποίος εμφανίζει την                      Ανατολής και της Δύσης.

               ίδια αρμονία με το σύμπαν επειδή

               αντικατοπτρίζει το όλον ως μέρος                      Αυτή η πρώτη περίοδος της χριστιανι-
               του. Η άμεση γνώση του Θεού επι-                      κής φιλοσοφίας, της φιλοσοφίας των

               τυγχάνεται  όχι  με  τη  λογική  σκέ-                 πατέρων,  κορυφώνεται  με τον Άγιο                         13
               ψη αλλά με την ενόραση και με το                      Αυγουστίνο στον οποίο θα αναφερ-

               συναίσθημα. Πρόκειται με άλλα                         θούμε στο επόμενο σημείωμα.

               λόγια για μία μυστικιστική θεώρη-
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18