Page 13 - mag_116 (7)
P. 13
του Γεράσιμου Γεωργάτου
μα έχει συγγένεια με το θείο. Η ση του Θεού την οποία συναντάμε
γνώση αυτή μπορεί να είναι είτε ήδη στον Πλωτίνο. Αυτή προϋπο-
έμμεση είτε άμεση. Έμμεση γνώ- θέτει τη νέκρωση των αισθήσεων
ση του Θεού αποκτούμε παρατη- και την απαλλαγή από τις εντυπώ-
ρώντας την τάξη, την αρμονία και σεις του αισθητού κόσμου η οποία
τη συνοχή του σύμπαντος η οποία οδηγεί στην αυτοσυγκέντρωση.
μαρτυρεί την ύπαρξη μιας ανώτε- Τη διδασκαλία του Γρηγόριου για
ρης δύναμης προικισμένης με σο- την άμεση γνώση του Θεού τη βρί-
φία. Το ίδιο επιτυγχάνουμε και με σκουμε κατόπιν σε όλους τους με-
την εμβάθυνση στον εσωτερικό τέπειτα μυστικιστές θεολόγους της
μας κόσμο ο οποίος εμφανίζει την Ανατολής και της Δύσης.
ίδια αρμονία με το σύμπαν επειδή
αντικατοπτρίζει το όλον ως μέρος Αυτή η πρώτη περίοδος της χριστιανι-
του. Η άμεση γνώση του Θεού επι- κής φιλοσοφίας, της φιλοσοφίας των
τυγχάνεται όχι με τη λογική σκέ- πατέρων, κορυφώνεται με τον Άγιο 13
ψη αλλά με την ενόραση και με το Αυγουστίνο στον οποίο θα αναφερ-
συναίσθημα. Πρόκειται με άλλα θούμε στο επόμενο σημείωμα.
λόγια για μία μυστικιστική θεώρη-