Page 14 - mag_050
P. 14

παιδι & σχολειο

             Μ   αριάννα               Κουμαριανού



                      Επάγγελμα: δασκάλα



               διά δεν κουβαλούν φορτία. Ζουν και                    Έχω την αίσθηση και δεν τολμώ να
               αντιμετωπίζουν το καθετί απλά. Βλέ-                   πω βεβαιότητα, ότι η σημερινή κατά-

               πουν και ονομάζουν αυτό που βλέ-                      σταση στα σχολεία έχει περισσότε-
               πουν ή ρωτούν για αυτό. Έτσι είναι                    ρο διεκπεραιωτικό χαρακτήρα παρά
               σύνηθες να ρωτήσουν ή να μιλήσουν                     μορφωτικό. Ελπίζω να κάνω λάθος

               για το θάνατο, τις αρρώστιες, το δια-                 και να με διαψεύσετε.
               ζύγιο, το σεξ. Επίσης συμβαίνει να έρ-

               χονται αντιμέτωπα μέσα στην τάξη ή                    Η εκπαίδευση σήμερα προσπαθεί να
               στη ζωή, την οικογένειά τους, με αυτά                 χωρέσει δυο καρπούζια σε μια μα-
               οπότε τότε είναι και γίνεται το πιο                   σχάλη.  Νομίζω  ότι  είναι  σαφές  από
                                                                     τα παραπάνω ότι το χάνει λίγο. Ευ-
               ουσιαστικό «μάθημα». Γιατί τι κάνεις                  τυχώς τα σχολεία τα φτιάχνουν άν-
               όταν σου λένε «χθες πέθανε ο παπ-                     θρωποι! Δάσκαλοι! Και υπάρχουν
               πούς και η μαμά έκλαιγε» και την ίδια                 πολλοί δάσκαλοι με μεράκι και κέφι

               στιγμή πετάγονται και δυο – τρία ακό-                 που δημιουργούν τάξεις – εργαστή-
               μα που λένε «εμένα πέθανε ο θείος» ή                  ρια με μαθητές να αυτενεργούν, να
               «ο σκύλος μου»; Και τι κάνεις όταν με                 δημιουργούν, να συνεργάζονται άρα
   14          την ανακοίνωση βάζουν και τα κλάμα-                   και να μαθαίνουν!

               τα; Τίποτα από αυτά δεν υπάρχει μέσα

               στα βιβλία. Ή κι αν υπάρχει το περ-                   Πως σας φαίνονται πρωτοβουλίες
               νούν επιφανειακά. Όταν όμως αυτά                      δασκάλων όπως αυτή που έγινε στο
               προκύπτουν (και αυτό δεν είναι καθό-                  σχολείο του Φουρφουρά στο Ρέθυ-

               λου σπάνιο) τότε η ύλη πρέπει να μεί-                 μνο, από τον Άγγελο Πατσιά;
               νει για λίγο στην άκρη. Και το μάθημα

               πρέπει να γίνει μια περιγραφή, ένας                   Είναι κάτι εξαιρετικό! Είναι πρωτο-
               καθρέφτης  των  νόμων  της  φύσης  –                  βουλίες που τις χαίρομαι και τις θαυ-
               της πραγματικότητας. Γιατί όσο και αν                 μάζω! Μακάρι σχολεία σαν και αυτό

               δε μας αρέσει, θα υπάρξουν άνθρω-                     να γίνονταν φυτώρια δασκάλων ώστε
               ποι γύρω μας που θα αρρωστήσουν                       ο τρόπος προσέγγισης να απλωνό-
                                                                     ταν και να γίνονταν και άλλα τέτοια
               ή θα πεθάνουν, υπάρχουν γονείς που                    σχολεία. Ο Πατσιάς έχει φτιάξει ένα

               χωρίζουν ή/και ξαναπαντρεύονται                       σχολείο που έχει αφετηρία τη ζωή
               και γενικότερα κάποιες φορές συμ-                     και περνάει μέσα από αυτή. Χωρίς να
               βαίνουν αλλαγές που αναγκάζονται                      έχω μιλήσει μαζί του ή να έχω ψάξει

               τα παιδιά και οι οικογένειες να αποδε-                περισσότερο για αυτό, θεωρώ ότι οι
               χτούν φέρνοντας δυσκολία ή πόνο. Ε,                   μαθητές εκεί, πέρα από την τεράστια

               ίσως τα «μαθήματα» αυτά να είναι τα                   όρεξη για μάθηση που έχουν, σίγου-
               πιο ουσιαστικά και με τη μεγαλύτερη                   ρα δεν έχουν μεγάλα ποσοστά μαθη-
               βαρύτητα για το μέλλον τους.                          σιακών δυσκολιών και προβλήματα
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19