Page 14 - mag_050
P. 14
παιδι & σχολειο
Μ αριάννα Κουμαριανού
Επάγγελμα: δασκάλα
διά δεν κουβαλούν φορτία. Ζουν και Έχω την αίσθηση και δεν τολμώ να
αντιμετωπίζουν το καθετί απλά. Βλέ- πω βεβαιότητα, ότι η σημερινή κατά-
πουν και ονομάζουν αυτό που βλέ- σταση στα σχολεία έχει περισσότε-
πουν ή ρωτούν για αυτό. Έτσι είναι ρο διεκπεραιωτικό χαρακτήρα παρά
σύνηθες να ρωτήσουν ή να μιλήσουν μορφωτικό. Ελπίζω να κάνω λάθος
για το θάνατο, τις αρρώστιες, το δια- και να με διαψεύσετε.
ζύγιο, το σεξ. Επίσης συμβαίνει να έρ-
χονται αντιμέτωπα μέσα στην τάξη ή Η εκπαίδευση σήμερα προσπαθεί να
στη ζωή, την οικογένειά τους, με αυτά χωρέσει δυο καρπούζια σε μια μα-
οπότε τότε είναι και γίνεται το πιο σχάλη. Νομίζω ότι είναι σαφές από
τα παραπάνω ότι το χάνει λίγο. Ευ-
ουσιαστικό «μάθημα». Γιατί τι κάνεις τυχώς τα σχολεία τα φτιάχνουν άν-
όταν σου λένε «χθες πέθανε ο παπ- θρωποι! Δάσκαλοι! Και υπάρχουν
πούς και η μαμά έκλαιγε» και την ίδια πολλοί δάσκαλοι με μεράκι και κέφι
στιγμή πετάγονται και δυο – τρία ακό- που δημιουργούν τάξεις – εργαστή-
μα που λένε «εμένα πέθανε ο θείος» ή ρια με μαθητές να αυτενεργούν, να
«ο σκύλος μου»; Και τι κάνεις όταν με δημιουργούν, να συνεργάζονται άρα
14 την ανακοίνωση βάζουν και τα κλάμα- και να μαθαίνουν!
τα; Τίποτα από αυτά δεν υπάρχει μέσα
στα βιβλία. Ή κι αν υπάρχει το περ- Πως σας φαίνονται πρωτοβουλίες
νούν επιφανειακά. Όταν όμως αυτά δασκάλων όπως αυτή που έγινε στο
προκύπτουν (και αυτό δεν είναι καθό- σχολείο του Φουρφουρά στο Ρέθυ-
λου σπάνιο) τότε η ύλη πρέπει να μεί- μνο, από τον Άγγελο Πατσιά;
νει για λίγο στην άκρη. Και το μάθημα
πρέπει να γίνει μια περιγραφή, ένας Είναι κάτι εξαιρετικό! Είναι πρωτο-
καθρέφτης των νόμων της φύσης – βουλίες που τις χαίρομαι και τις θαυ-
της πραγματικότητας. Γιατί όσο και αν μάζω! Μακάρι σχολεία σαν και αυτό
δε μας αρέσει, θα υπάρξουν άνθρω- να γίνονταν φυτώρια δασκάλων ώστε
ποι γύρω μας που θα αρρωστήσουν ο τρόπος προσέγγισης να απλωνό-
ταν και να γίνονταν και άλλα τέτοια
ή θα πεθάνουν, υπάρχουν γονείς που σχολεία. Ο Πατσιάς έχει φτιάξει ένα
χωρίζουν ή/και ξαναπαντρεύονται σχολείο που έχει αφετηρία τη ζωή
και γενικότερα κάποιες φορές συμ- και περνάει μέσα από αυτή. Χωρίς να
βαίνουν αλλαγές που αναγκάζονται έχω μιλήσει μαζί του ή να έχω ψάξει
τα παιδιά και οι οικογένειες να αποδε- περισσότερο για αυτό, θεωρώ ότι οι
χτούν φέρνοντας δυσκολία ή πόνο. Ε, μαθητές εκεί, πέρα από την τεράστια
ίσως τα «μαθήματα» αυτά να είναι τα όρεξη για μάθηση που έχουν, σίγου-
πιο ουσιαστικά και με τη μεγαλύτερη ρα δεν έχουν μεγάλα ποσοστά μαθη-
βαρύτητα για το μέλλον τους. σιακών δυσκολιών και προβλήματα