Page 10 - mag_050
P. 10

παιδι & σχολειο

             Μ   αριάννα               Κουμαριανού



                      Επάγγελμα: δασκάλα



        ❝                                                            Πιστεύετε ότι διαχρονικά οι κυβερ-
                                                                     νήσεις δίνουν την απαραίτητη βαρύ-
           Ξεκίνησα                                                  τητα σ’ ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως

                                                                     είναι η παιδεία;
           να γράφω                                                  Θεωρώ ότι έχει χαθεί ο στόχος, το



           ιστορίες                                                  «γιατί» της παιδείας και της εκπαί-
                                                                     δευσης. Οι κυβερνήσεις έχουν μπει,

           για να κάνω                                               εδώ  και πολλά χρόνια,  σε ένα παι-
                                                                     χνίδι πρωταθλητισμού, όπου η καλή
           το μάθημα                                                 παιδεία έχει γίνει συνώνυμη με την
                                                                     πληθώρα και τον τεράστιο όγκο πλη-

           πιο ενδιαφέρον!                                           ροφοριών. Όσο περνάει ο καιρός
                                                                     αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο ο
                                                                     βαθμός  δυσκολίας  των  μαθημάτων

                                   ❞                                 και από τα παιδιά απαιτούνται όλο
                                                                     και περισσότερα. Αντίθετα, αυτό που
   10          Από την παρουσίαση του βιβλίου

               «Η συντροφιά του λόφου»                               θα  έπρεπε να ισχύει  είναι  η παιδεία
                                                                     να είναι κοντά στις ανάγκες των παι-
                                                                     διών. Να βλέπει την εξέλιξή τους και
                                                                     να δίνει ό,τι αυτά έχουν ανάγκη ώστε
                                                                     να πλάσει μελλοντικούς ενήλικες που

                                                                     να έχουν όνειρα τα οποία πραγματο-
                                                                     ποιούν με δύναμη και γνώση. Αυτή τη
                                                                     στιγμή, τα παιδιά ασφυκτιούν. Το σύ-

                                                                     στημα τα καταπιέζει και τα συνθλίβει.
                                                                     Αντίστοιχα καταπιέζει και τους εκπαι-
                                                                     δευτικούς, οι οποίοι αναγκάζονται να

                                                                     διεκπεραιώνουν ύλη και βιβλία χωρίς
                                                                     να τους δίνεται κανένα κίνητρο. Ένας
                                                                     καταπιεσμένος εκπαιδευτικός και
                                                                     ένας καταπιεσμένος μαθητής και τάξη

                                                                     οδηγούνται σε έναν φαύλο κύκλο
                                                                     όπου ο ένας προσπαθεί να κυριαρχή-
                                                                     σει πάνω στον άλλο, προκειμένου να

                                                                     ακουστούν και να ικανοποιηθούν βα-
                                                                     σικές ανάγκες.
                                                                     Η δουλειά του εκπαιδευτικού είναι
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15