Page 18 - mag_050
P. 18
παιδι & σχολειο
Μ αριάννα Κουμαριανού
Επάγγελμα: δασκάλα
προηγούμενη ερώτηση: Τι ανθρώ- ένα παιδί; Τι να ξέρει; Τι να μπορεί
πους θέλουμε να έχουμε στον μέλλον; να αντιμετωπίσει; Ως κοινωνικές και
συναισθηματικές δεξιότητες αλλά και
Τι πιστεύετε για την αξιολόγηση των μαθησιακές. Πότε μπορούμε να πούμε
εκπαιδευτικών; για έναν εκπαιδευτικό ότι έχει πετύ-
χει; Μόνο όταν οι μαθητές του έχουν
Θα ήθελα ποιοτικά κριτήρια για την μάθει ό,τι πρέπει να ξέρουν; Ή θα
αξιολόγηση. Αυτή τη φορά, αντί να μπορούσαμε να ελέγχαμε τη μάθηση
πω για τα αρνητικά, θα δώσω μια πιο στο χρόνο (θυμούνται ή μπορούν να
θετική, άλλη, πιο αισιόδοξη οπτική. ανακαλέσουν ή να χρησιμοποιούν κά-
Ας το πιάσουμε, λοιπόν, ανάποδα. ποια πράγματα που έμαθαν πριν και-
Αντί για τον εκπαιδευτικό ως μονάδα ρό); Αν αξιολογούσαμε και ψάχνα-
ας δούμε τον εκπαιδευτικό σε σχέση με τη συναισθηματική και κοινωνική
με τα παιδιά. Σίγουρα όλοι πρέπει ωρίμανσή τους; Ή το πόσο ελεύθερα
να ενημερωνόμαστε, να επιμορφω- ή περιορισμένα νιώθουν μέσα στην
νόμαστε, να ενδιαφερόμαστε για τις τάξη; Ή κάτι πολύ πιο απλό από όλα
18 εξελίξεις και ούτω καθεξής. Από την αυτά, ποιος είναι ο δάσκαλος που όσο
άλλη υπάρχουν σεμινάρια, μεταπτυ- τα παιδιά τον έχουν είναι ευχαριστη-
χιακά, σπουδές που δεν αναγνωρί- μένα και χαρούμενα, αναπτύσσονται
ζονται ούτε μετράνε στην αξιολόγη- και εξελίσσονται σωστά και αυτενερ-
ση. Ή γίνονται οι επιμορφώσεις αλλά γούν μέσα στην ομάδα και ταυτόχρο-
δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα υλικά να μαθαίνουν αποτελεσματικά;
στα σχολεία. Γιατί, λοιπόν, δεν πάμε Ο καθένας μας, σε όποια δουλειά κι
ανάποδα; Γιατί δεν αξιολογούμε αν προσφέρει, πρέπει, θεωρώ, να
τους εκπαιδευτικούς με βάση τα παι- αξιολογείται με βάση τα αποτελέσμα-
διά; Δηλαδή, πώς «πρέπει» να είναι τα της δουλειάς που κάνει, με βάση το
ευχετήρια ομαδική χριστουγεννιάτικη κάρτα Συνδιδασκαλία δ’ & β’ δημοτικού με θέμα τη λογοτεχνία
σε χαρτί του μέτρου [δ’ δημ.]