Page 18 - mag_050
P. 18

παιδι & σχολειο

             Μ   αριάννα               Κουμαριανού



                      Επάγγελμα: δασκάλα



               προηγούμενη ερώτηση: Τι ανθρώ-                        ένα παιδί; Τι να ξέρει; Τι να μπορεί
               πους θέλουμε να έχουμε στον μέλλον;                   να αντιμετωπίσει; Ως κοινωνικές και

                                                                     συναισθηματικές δεξιότητες αλλά και
               Τι πιστεύετε για την αξιολόγηση των                   μαθησιακές. Πότε μπορούμε να πούμε
               εκπαιδευτικών;                                        για έναν εκπαιδευτικό ότι έχει πετύ-
                                                                     χει; Μόνο όταν οι μαθητές του έχουν

               Θα  ήθελα  ποιοτικά  κριτήρια  για  την               μάθει ό,τι πρέπει να ξέρουν; Ή θα
               αξιολόγηση. Αυτή τη φορά, αντί να                     μπορούσαμε να ελέγχαμε τη μάθηση
               πω για τα αρνητικά, θα δώσω μια πιο                   στο χρόνο (θυμούνται ή μπορούν να

               θετική, άλλη, πιο αισιόδοξη οπτική.                   ανακαλέσουν ή να χρησιμοποιούν κά-
               Ας το πιάσουμε, λοιπόν, ανάποδα.                      ποια πράγματα που έμαθαν πριν και-
               Αντί για τον εκπαιδευτικό ως μονάδα                   ρό); Αν αξιολογούσαμε και ψάχνα-
               ας δούμε τον εκπαιδευτικό σε σχέση                    με τη συναισθηματική και κοινωνική

               με τα παιδιά. Σίγουρα όλοι πρέπει                     ωρίμανσή τους; Ή το πόσο ελεύθερα
               να ενημερωνόμαστε, να επιμορφω-                       ή περιορισμένα νιώθουν μέσα στην
               νόμαστε, να ενδιαφερόμαστε για τις                    τάξη; Ή κάτι πολύ πιο απλό από όλα

   18          εξελίξεις και ούτω καθεξής. Από την                   αυτά, ποιος είναι ο δάσκαλος που όσο
               άλλη  υπάρχουν  σεμινάρια,  μεταπτυ-                  τα παιδιά τον έχουν είναι ευχαριστη-
               χιακά, σπουδές που δεν αναγνωρί-                      μένα και χαρούμενα, αναπτύσσονται
               ζονται ούτε μετράνε στην αξιολόγη-                    και εξελίσσονται σωστά και αυτενερ-

               ση. Ή γίνονται οι επιμορφώσεις αλλά                   γούν μέσα στην ομάδα και ταυτόχρο-
               δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα υλικά                     να μαθαίνουν αποτελεσματικά;
               στα σχολεία. Γιατί, λοιπόν, δεν πάμε                  Ο καθένας μας, σε όποια δουλειά κι

               ανάποδα; Γιατί δεν αξιολογούμε                        αν προσφέρει, πρέπει, θεωρώ, να
               τους εκπαιδευτικούς με βάση τα παι-                   αξιολογείται με βάση τα αποτελέσμα-
               διά; Δηλαδή, πώς «πρέπει» να είναι                    τα της δουλειάς που κάνει, με βάση το




























               ευχετήρια ομαδική χριστουγεννιάτικη κάρτα                           Συνδιδασκαλία δ’ & β’ δημοτικού με θέμα τη λογοτεχνία
               σε χαρτί του μέτρου [δ’ δημ.]
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23