Page 17 - mag_050
P. 17

Συζήτηση με τον Β_56











               ροφοριών. Στην εποχής μας δεν είναι                   ντιστήριο. Επενδύει μια ώρα της ζωής

               αυτό το ζητούμενο. Ζητούμενο είναι ο                  του για να κάνει φυσική στο σχολείο
               δάσκαλος να ανοίγει δρόμο προς τη                     και επενδύει ακόμη μια ώρα για να
               μάθηση. Να δείχνει τρόπους ώστε ο                     κάνει φυσική σε ένα φροντιστήριο.
               μαθητής να ξεπερνάει τα εμπόδια που                   Γιατί;

               θα βρει στην πορεία του και να δίνει                  Ποια παραπάνω αξία όμως απολαμ-
               στο μαθητή τα εργαλεία για να φτάσει                  βάνει ένας μαθητής σε μια ώρα φρο-
               στο στόχο του πιο εύκολα και πιο σύ-                  ντιστηριακής εκπαίδευσης, την οποία

               ντομα. Είναι κάτι σαν αυτό που λέω                    πολλές φορές πληρώνει αδρά, που
               συχνά στους μαθητές μου ότι δηλα-                     δεν την απολαμβάνει σε μια τυπική
               δή υπάρχουν 5 διαφορετικοί τρόποι                     σχολική ώρα; Καλύτερες αίθουσες με
               και κόλπα για να μάθουν την προπαί-                   λιγότερους μαθητές; Πιο υποστηρι-

               δεια, πέρα από την αποστήθιση. Τους                   κτικό εκπαιδευτικό προσωπικό; Καλύ-
               δείχνω όλους, καθέναν ξεχωριστά,                      τερες συνθήκες κατανόησης της ύλης;
               εξασκούνται σε κάθε έναν και μετά                     Μήπως η ποσότητα της διδακτέας

               διαλέγουν αυτόν που τους ταιριάζει                    ύλης δημιουργεί αίσθημα ανεπάρκει-
               καλύτερα.                                             ας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς;                          17
                                                                     Τα παιδιά, λοιπόν, καταλήγουν να

               Τι πιστεύετε για την ύπαρξη αλλά και                  διαβάζουν όλη μέρα και χάνουν πολύ-
               δυστυχώς την ανάγκη των φροντι-                       τιμο ελεύθερο χρόνο που θα μπορού-
               στηρίων;                                              σαν να τον αφιερώσουν σε διαφορε-

                                                                     τικές δραστηριότητες. Τι επιπτώσεις
               Τα  φροντιστήρια  αποτελούν  μέρος                    έχει  αυτό  το  γεγονός  στον  ψυχισμό
               της εκπαιδευτικής διαδικασίας και                     των παιδιών;
               συμβάλουν με τον τρόπο τους στην                      Από την άλλη, σημαντικό μέρος της

               υποστήριξη της προσπάθειας των μα-                    ανεργίας απορροφάται και εκτονώ-
               θητών διαφορετικών βαθμίδων. Θα                       νεται μέσω της φροντιστηριακής εκ-
               προτιμήσω να δοθώ στα ερωτήματα.                      παίδευσης. Η παρουσία λοιπόν των

               Γιατί οι μαθητές χρειάζεται να απευ-                  φροντιστηρίων έχει παγιωθεί και έχει
               θυνθούν στα φροντιστήρια και τι επι-                  σημαντικές συναισθηματικές προε-
               πτώσεις έχει τούτη η επιλογή στη ζωή                  κτάσεις στην κοινωνία μας.
               τους;                                                 Πολύπλοκο, λοιπόν, το θέμα. Δεν

               Ένας μαθητής πάει στο σχολείο και                     παύει όμως να δείχνει ότι η εδραίωση
               προκύπτει η ανάγκη να κάνει επιπλέον                  των φροντιστηρίων αποτελεί και μια

               ώρες φροντιστηριακής υποστήριξης                      ένδειξη ότι υπάρχουν σοβαρά ζητή-
               εκτός σχολείου. Γιατί;                                ματα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.
               Κάνει  για παράδειγμα φυσική στο                      Η λύση όμως θα έρθει από το μέλλον
               σχολείο και κάνει φυσική σε ένα φρο-                  μέσω του ερωτήματος που τόνισα σε
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22