Page 17 - mag_050
P. 17
Συζήτηση με τον Β_56
ροφοριών. Στην εποχής μας δεν είναι ντιστήριο. Επενδύει μια ώρα της ζωής
αυτό το ζητούμενο. Ζητούμενο είναι ο του για να κάνει φυσική στο σχολείο
δάσκαλος να ανοίγει δρόμο προς τη και επενδύει ακόμη μια ώρα για να
μάθηση. Να δείχνει τρόπους ώστε ο κάνει φυσική σε ένα φροντιστήριο.
μαθητής να ξεπερνάει τα εμπόδια που Γιατί;
θα βρει στην πορεία του και να δίνει Ποια παραπάνω αξία όμως απολαμ-
στο μαθητή τα εργαλεία για να φτάσει βάνει ένας μαθητής σε μια ώρα φρο-
στο στόχο του πιο εύκολα και πιο σύ- ντιστηριακής εκπαίδευσης, την οποία
ντομα. Είναι κάτι σαν αυτό που λέω πολλές φορές πληρώνει αδρά, που
συχνά στους μαθητές μου ότι δηλα- δεν την απολαμβάνει σε μια τυπική
δή υπάρχουν 5 διαφορετικοί τρόποι σχολική ώρα; Καλύτερες αίθουσες με
και κόλπα για να μάθουν την προπαί- λιγότερους μαθητές; Πιο υποστηρι-
δεια, πέρα από την αποστήθιση. Τους κτικό εκπαιδευτικό προσωπικό; Καλύ-
δείχνω όλους, καθέναν ξεχωριστά, τερες συνθήκες κατανόησης της ύλης;
εξασκούνται σε κάθε έναν και μετά Μήπως η ποσότητα της διδακτέας
διαλέγουν αυτόν που τους ταιριάζει ύλης δημιουργεί αίσθημα ανεπάρκει-
καλύτερα. ας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς; 17
Τα παιδιά, λοιπόν, καταλήγουν να
Τι πιστεύετε για την ύπαρξη αλλά και διαβάζουν όλη μέρα και χάνουν πολύ-
δυστυχώς την ανάγκη των φροντι- τιμο ελεύθερο χρόνο που θα μπορού-
στηρίων; σαν να τον αφιερώσουν σε διαφορε-
τικές δραστηριότητες. Τι επιπτώσεις
Τα φροντιστήρια αποτελούν μέρος έχει αυτό το γεγονός στον ψυχισμό
της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των παιδιών;
συμβάλουν με τον τρόπο τους στην Από την άλλη, σημαντικό μέρος της
υποστήριξη της προσπάθειας των μα- ανεργίας απορροφάται και εκτονώ-
θητών διαφορετικών βαθμίδων. Θα νεται μέσω της φροντιστηριακής εκ-
προτιμήσω να δοθώ στα ερωτήματα. παίδευσης. Η παρουσία λοιπόν των
Γιατί οι μαθητές χρειάζεται να απευ- φροντιστηρίων έχει παγιωθεί και έχει
θυνθούν στα φροντιστήρια και τι επι- σημαντικές συναισθηματικές προε-
πτώσεις έχει τούτη η επιλογή στη ζωή κτάσεις στην κοινωνία μας.
τους; Πολύπλοκο, λοιπόν, το θέμα. Δεν
Ένας μαθητής πάει στο σχολείο και παύει όμως να δείχνει ότι η εδραίωση
προκύπτει η ανάγκη να κάνει επιπλέον των φροντιστηρίων αποτελεί και μια
ώρες φροντιστηριακής υποστήριξης ένδειξη ότι υπάρχουν σοβαρά ζητή-
εκτός σχολείου. Γιατί; ματα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Κάνει για παράδειγμα φυσική στο Η λύση όμως θα έρθει από το μέλλον
σχολείο και κάνει φυσική σε ένα φρο- μέσω του ερωτήματος που τόνισα σε