Page 13 - mag_050
P. 13
Από την παρουσίαση του βιβλίου «Μια αλλιώτικη ημέρα στη σχολή χορού»
πους. Όπου όσο κι αν οριοθετηθεί, παραδείγματα δασκάλων που με την
πάντα θα υπάρχει αυτός ο αστάθμη- αγάπη τους και την προσωπικότητά 13
τος παράγοντας. Η διδασκαλία για να τους εμπλουτίζουν και διανθίζουν το
γίνει χρειάζεται επικοινωνία. Για να μάθημα και εμπνέουν τα παιδιά.
υπάρξει επικοινωνία χρειάζεται κατα-
νόηση, χρειάζεται εγγύτητα και απο- Πιστεύετε ότι οι εκπαιδευτές -δά-
δοχή. Αν δεν υπάρχουν αυτά, καταρ- σκαλοι, καθηγητές- είναι έτοιμοι ν’
χήν από την πλευρά του δασκάλου, αντιμετωπίσουν τις ερωτήσεις των
τότε η διδασκαλία είναι στεγνή. Αν παιδιών, όταν αυτές ξεφεύγουν έστω
όμως υπάρχουν, τότε η διδασκαλία και λίγο από τις γραμμές των βιβλί-
είναι κάτι πολύ πέρα από ύλη και σελί- ων;
δες, που φέρνει τους μαθητές σε μια
κατάσταση να έχουν ενδιαφέρον για Όταν υπάρχει ουσιαστική επικοινω-
να μάθουν και να μαθαίνουν, να συμ- νία, ναι είναι έτοιμοι. Έχουν αφήσει
μετέχουν, να ρωτάνε, να νοιάζονται! τον απαιτούμενο χώρο στα παιδιά να
Στις περιπτώσεις που αυτό επιτυγχά- ενεργούν, να σκέφτονται και να βγά-
νεται, τότε, ναι, το σχολείο προετοι- ζουν στην επιφάνεια ό,τι τα απασχο-
μάζει σωστά τους αυριανούς ενήλικες λεί. Και για να συμβεί αυτό προϋπο-
και τους δίνει εφόδια για τη ζωή και τίθεται ένας εκπαιδευτικός που έχει
όχι στείρες, άχρηστες και κομματια- ρίξει τα τείχη μέσα του και μπορεί
σμένες γνώσεις και πληροφορίες. Και να πλησιάσει κάθε ανθρώπινο θέμα
για καλή μας τύχη υπάρχουν πολλά χωρίς φόβο και αναστολές. Τα παι-