Page 12 - mag_050
P. 12

παιδι & σχολειο

             Μ   αριάννα               Κουμαριανού



                      Επάγγελμα: δασκάλα



               να οδηγηθούν σε λύσεις. Συνήθως,                      γκες του αύριο. Το σημερινό σχολείο
               κάτι που δίνει πολλή  ανακούφιση                      είναι κατάλληλα προετοιμασμένο;

               στα παιδιά είναι απλά η αναγνώριση
               της κατάστασης. Συχνά, το μόνο που                    Το  σχολείο  είναι  ένα  κομμάτι  της
               χρειάζεται ένα παιδί είναι να ακου-                   κοινωνίας. Αν η κοινωνία μπορεί να
               στεί αυτό που έχει να πει, με όποιο                   ανταποκριθεί σε αυτό, τότε και το

               συναίσθημα υπάρχει εκείνη την ώρα                     σχολείο είναι – γίνεται ικανό. Πέρα
               και να εισπράξει μια αναγνώριση για                   από αυτό υπάρχουν ροές. Αν το δούμε

               την κατάστασή του. Τίποτα παραπά-                     πολύ απλοποιημένα πάνω είναι η κυ-
               νω. Ούτε γιατί, ούτε πώς, ούτε άλλες                  βέρνηση που δίνει εντολές, ζητάει και
               κουβέντες για ερμηνεία ή λύση. Είναι                  ορίζει, πιο κάτω είναι αυτοί που εκτε-
               ικανά να τα βρουν όλα αυτά, αρκεί να                  λούν (ας πάρουμε τους εκπαιδευτι-

               νιώσουν αποδοχή. Συχνά στις τάξεις                    κούς στην προκειμένη περίπτωση) και
               μου, τα πρωινά, πριν ξεκινήσουμε το                   κάτω κάτω οι μαθητές που δέχονται
               μάθημα, ζητάω να μου δείξουν με τα                    τις ενέργειες των εκπαιδευτικών οι

               χέρια τους πόσο λυπημένα και πόσο                     οποίοι κατευθύνονται από την κυβέρ-
   12          χαρούμενα είναι. Μετά από αυτό ρω-                    νηση. Εννοείται υπάρχουν και άλλοι
               τάω μερικούς μαθητές το λόγο της                      ενδιάμεσα με πολλούς και διαφορε-
               χαράς ή της στεναχώριας τους. Ακού-                   τικούς ρόλους. Το θέτω έτσι απλο-

               με όλοι και για κάθε παιδί που μιλά-                  ποιημένα για συγκεκριμένο λόγο, όχι
               ει  απλά  αναγνωρίζω  αυτό  που  είπε,                τυχαία. Με την αποδοχή αυτού, μπο-
               π.χ. χαίρομαι για σένα, καταλαβαίνω                   ρούμε να καταλάβουμε ένα πράγμα:

               – έχεις δίκιο που νιώθεις έτσι κλπ.                   οι εκπαιδευτικοί πρέπει να εκτελούν
               ανάλογα με το τι έχει πει. Δεν παίρ-                  ό,τι η κυβέρνηση ζητά και τα παιδιά
               νει πάνω από 3-4 λεπτά. Πάντα μετά                    να δέχονται τις ενέργειες αυτές. Αυτό
               από αυτό η τάξη είναι ήρεμη, έτοιμη                   που μόνο ζητείται και ορίζεται είναι

               και δεκτική σε αυτό που θα ζητήσω.                    τι πρέπει να έχουν καλύψει οι εκπαι-
               Τα έχω ακούσει. Ξέρουν ότι τα έχω                     δευτικοί σε συγκεκριμένα χρονικά

               καταλάβει και είναι πρόθυμα να ξεκι-                  διαστήματα. Αυτό φέρνει τους εκπαι-
               νήσουμε. Έχω κερδίσει τη συμφωνία                     δευτικούς όλων των βαθμίδων σε μια
               τους. Και η συνθήκη αυτή μετά φέρνει                  θέση αποτελέσματος του τύπου κάνω
               τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα                      ό,τι μου λένε, δεν υπάρχει ελευθερία

               στο γνωστικό μέρος του μαθήματος                      να ανοιχτώ σε ένα θέμα που θέλω ή
               αυτό καθ’ εαυτό.                                      που ζητούν τα παιδιά, πρέπει να βρω
                                                                     χρόνο να καλύψω ύλη, σελίδες, θε-

               Μην ξεχνάμε ότι οι απόφοιτοι όλων                     ματικές κλπ. Αυτή είναι η αρνητική
               των βαθμίδων της εκπαίδευσης κα-                      πλευρά. Υπάρχει όμως και η θετική! Η
               λούνται ν’ αντιμετωπίσουν τις ανά-                    εκπαίδευση έχει να κάνει με ανθρώ-
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17