Page 11 - mag_050
P. 11
Συζήτηση με τον Β_56
κάτι πολύ όμορφο! Δίνει ζωή και ανα- που το χρειάζονται, είναι χρήσιμο για
τροφοδοτείται από αυτή. Τα παιδιά τη ζωή τους. Αν συνέβαινε αυτό, μετά
είναι το μέλλον μας, το αύριο που θα ό,τι κι αν χρειαστεί να διδαχθεί ένα
έχουμε, οπότε αν δεν σκύψουμε με παιδί, θα είναι ικανό να ανταποκρι-
αγάπη σε αυτό, είναι αμφίβολο το τι θεί σε αυτό. Πριν από το μαθησιακό
θα προκύψει. Ο Στέλιος Ράμφος είχε κομμάτι, θα έπρεπε να δινόταν στα
πει σε μια διάλεξή του ότι μια ουσια- παιδιά ο τρόπος μάθησης, μια μεθο-
στική μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης δολογία μελέτης όπου θα τα βοηθά
οφείλει να βασιστεί στο ερώτημα τι να συστηματοποιούν το διάβασμά
ανθρώπους θέλουμε να έχουμε στο τους, το να μαθαίνουν, και θα δίνει
μέλλον. Όταν η εκάστοτε κυβέρνηση τρόπους ώστε να μπορούν να λύνουν
ασχοληθεί με την εκπαίδευση μέσα τα εμπόδια που παρουσιάζονται όταν
από αυτό το πρίσμα, τότε θα υπάρξει διαβάζουν.
λίγο περισσότερη ελπίδα. Παράλληλα με όλα αυτά και για να
μπορούν αυτά να πετύχουν, χρειά-
Η εκπαίδευση και αναφέρομαι στον ζεται ένα σχολείο όπου να υπάρχει
τρόπο διδασκαλίας είναι σύμφωνη κατανόηση, άνοιγμα στην επικοινω- 11
με τις ανάγκες της εποχής; νία, αποδοχή συναισθημάτων και δι-
αφορετικοτήτων και πνεύμα ομαδι-
Προσπαθεί. Έχει βιβλία που ζητούν κότητας. Αυτό έχει ήδη ξεκινήσει να
τη συμμετοχή, τη δημιουργικότητα και γίνεται με το πρόγραμμα «βήματα για
αυτενέργεια των παιδιών αλλά ποσό- τη ζωή» που ουσιαστικά καταπιάνεται
τητα και ποιότητα ύλης που είναι αδύ- με θέματα συναισθηματικής αγωγής.
νατον να επιτευχθεί με τέτοιο τρόπο. Όμως, μια τέτοια αγωγή δεν μπορεί
Η ύλη που απαιτείται κάθε χρονιά να να αποδώσει πλήρως όταν γίνει σε
καλυφθεί είναι τεράστια και οδηγεί συγκεκριμένες διδακτικές ώρες. Η
τα παιδιά σε τρόπους και μεθόδους τάξη είναι ένας ζωντανός οργανισμός
όπως η αποστήθιση, η παπαγαλία, οι που συμβαίνουν συνέχεια πράγμα-
αντιγραφές κ.ο.κ. τα, δημιουργούνται συνέχεια θέμα-
Για να είχαμε διδασκαλία και εκπαί- τα, από τα πιο μικρά και επουσιώδη
δευση, γενικότερα, σύμφωνη με τις μέχρι τα πιο δύσκολα και σημαντικά.
ανάγκες της εποχής, θα έπρεπε ως Και εκείνες είναι οι στιγμές όπου ο εκ-
προς την ύλη να πιάσουμε τη βάση, παιδευτικός πρέπει να σταματάει την
δηλαδή όλες τις θεμελιώδεις έννοιες ύλη, να ακούει, να αφουγκράζεται τις
σε κάθε μάθημα και να τις προσεγγί- ανάγκες των παιδιών και να δημιουρ-
σουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνουν γεί ένα πλαίσιο ασφαλές για να ξε-
βίωμα στα παιδιά και να υπάρχει η αί- διπλώσουν τα παιδιά τις σκέψεις, τα
σθηση πως ό,τι μαθαίνουν είναι κάτι προβλήματα και τους φόβους τους και