Page 42 - mag_74
P. 42
ΤΟ ΑλφΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ζωΗΣ
A(λφα)όπως
αξιολόγηση
φοβούνται να «κριθούν». Το βλέπουν για αυτό! Ακόμα και τις καλύτερες προ-
ως ευκαιρία! θέσεις, τις εκλαμβάνουν αρνητικά και
Άλλωστε, τα παιδιά, κατά γενική ομο- ως υποτίμηση του έργου τους.
λογία, έχουν πολύ αυξημένο κριτήριο, Όμως, από την άλλη, τίποτα δεν μπο-
απαιτήσεις και μεγάλη αυστηρότητα ρεί να λειτουργήσει χωρίς αξιολόγη-
στο να κρίνουν και να αξιολογούν τον ση. Από τα πιο μικρά και απλά πράγ-
εαυτό τους. Και όταν υπάρξουν οι κα- ματα μέχρι τα πιο μεγάλα. Το καθετί
τάλληλες συνθήκες, απλά αναζητούν γύρω μας το αξιολογούμε για να δού-
τρόπους να αξιολογούνται και να βελ- με τι θα κάνουμε με αυτό. Πράγματα
τιώνονται! χωρίς ιδιαίτερη αξία, όπως μια ταινία
που είδαμε, πράγματα με υποκειμενική
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών αξία, όπως το ποιον διαλέγω για φίλο
και εκπαιδευτικού έργου μου (ναι, πριν από όλα αξιολογούμε
Άλλο πολύπαθο θέμα (και) αυτό… έναν άνθρωπο και μετά τον διαλέγου-
Όμως θα το τολμήσω! με για φίλο, συνεργάτη, σύντροφο και
Αυτή τη φορά δε θα το σκιαγραφήσω ό,τι άλλο!), πράγματα με οικονομικό
42 γιατί η αξιολόγηση υπάρχει (όπου και αντίκρισμα, όπως να αξιολογήσω αν
αν υπάρχει υπάρχει) σε λανθάνουσα η μπλούζα, το παγωτό, ο καναπές, το
μορφή. αυτοκίνητο που θέλω να αγοράσω αξί-
Γενικά, ο κλάδος των εκπαιδευτικών ζουν τα λεφτά τους κ.ο.κ..
έχει υποστεί τόση πίεση που οι εκπαι- Πώς όμως θα μπορούσε (ή θα έπρεπε)
δευτικοί δεν είναι σε θέση να ακούσουν να γίνεται η αξιολόγηση των εκπαιδευ-