Page 40 - mag_74
P. 40

ΤΟ ΑλφΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ζωΗΣ                     της Μαριάννας Κουμαριανού


                     A(λφα)όπως


                     αξιολόγηση



               τόσο λιγότερο χρόνο έχω να ασχολού-                   μοιωθεί.
               με κρίνοντάς τες. Γιατί πρέπει να ανα-                Αυτό, ως ενέργεια είναι πολύ φορτι-

               λάβω δράση. Να φροντίσω τον εαυτό                     σμένο με πολλούς και διαφορετικούς
               και τους γύρω μου ώστε όλα αυτά να                    τρόπους:
               διαπερνούν όσο το δυνατόν λιγότερο.                   Γιατί να νιώθουν τα παιδιά ότι ελέγ-
               Ίσως να είμαι (υπέρ)αισιόδοξη. Ίσως να                χονται; Γιατί να μπαίνουν σε διαδικα-
               πιστεύω (ακόμα) σε ένα θαύμα που θα                   σίες που τους προκαλούν άγχος; Γιατί

               έρθει. Ίσως. Η εμπειρία μου έχει δείξει               να μην υπάρχει τρόπος απόκρυψης ή
               ότι τα λιθαράκια που μπαίνουν από τον                 συγκάλυψης; Είναι παιδαγωγικό; Μει-
               καθέναν ξεχωριστά, λειτουργούν και                    ώνει τους μαθητές, καλλιεργεί τη βαθ-

               βελτιώνουν τα πράγματα περισσότερο                    μοθηρία και πολλά άλλα παρόμοια…
               από αυτό που φανταζόμαστε. Άλλωστε                    Όλα αυτά προέρχονται από μια λάθος
               αυτό που μια ομάδα πετυχαίνει, γίνεται                τοποθέτηση και νοηματοδότηση της έν-
               – απαρτίζεται από τις προσπάθειες του                 νοιας.

               καθενός ξεχωριστά.                                    Όλα τα χρόνια που βρίσκομαι στην εκ-
                                                                     παίδευση, πάντα κάνω άτυπα, ανεπί-

   40          Η αξιολόγηση                                          σημα, επαναληπτικά ή ό,τι άλλο τεστ και
               στην εκπαίδευση                                       διαγωνίσματα και κάθε φορά οι μαθη-


               Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να πω λίγα                  τές μου το ξέρουν. Αυτό που πάντα λέω
                                                                     στα παιδιά είναι ότι με το διαγώνισμα
               πράγματα για αυτό το πολύπαθο θέμα ή                  ελέγχουμε (κι εγώ κι εκείνοι) το βαθμό
               μάλλον να σκιαγραφήσω αυτό που εγώ                    κατανόησης αυτών που ασχοληθήκαμε
               θεωρώ ως αξιολόγηση στην εκπαίδευ-                    κι εγώ, ως δασκάλα, να δω τι πρέπει

               ση.                                                   να εξηγήσω ξανά ώστε  ό,τι δεν έχει γί-
               Η έννοια αυτή χωρίζεται σε δύο τελεί-                 νει κατανοητό να ξαναγίνει αντικείμενο
               ως διαφορετικούς τομείς: (1) είναι η

               αξιολόγηση που κάνουν οι δάσκαλοι                     διδασκαλίας ή να γίνουν επαναλήψεις
               στους μαθητές (test και διαγωνίσμα-                   κ.ο.κ..
                                                                     Παρόλο που πάντα, τον πρώτο καιρό,
               τα) και είναι και (2) η αξιολόγηση των
               εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού                   υπάρχουν παιδιά που αγχώνονται, με

               έργου.                                                τον καιρό αντιλαμβάνονται τη διαδικα-
                                                                     σία και δεν έχουν πρόβλημα με αυτή.
                                                                     Επίσης, πριν φτάσουμε σε αυτό (στην
               Αξιολόγηση μαθητών                                    αξιολόγηση) έχουν ήδη δείξει στις

               Βάσει όλων όσων προανέφερα, αξι-                      ώρες  των  μαθημάτων  μεγάλο  ενδι-
               ολόγηση στους μαθητές σημαίνει να                     αφέρον να καταλάβουν αυτά που κά-

               γίνεται έλεγχος σε ένα κομμάτι ύλης.                  νουμε. Ρωτούν και ξαναρωτούν αυτά
               Κάτι που έχουν διδαχθεί επαρκώς, να                   που τα δυσκολεύουν. Έτσι φτάνοντας
               εξετάζω αν έχει κατανοηθεί και αφο-                   το τεστ, όχι μόνο είναι έτοιμα αλλά δεν
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45