Page 45 - mag_74
P. 45

της Μαριάννας Κουμαριανού                                                      ΒΙΒλΙΟΠΡΟΤΑΣεΙΣ































                                                                                   ΤΑ ΣΠΑΣΜΕΝΑ ΧΕΡΙΑ

                                                                             ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ ΤΗΣ ΜΗΛΟY
                                                                                ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ

                                                                                        ΕΚΔΟΣΕΙΣ AΓΡΑ

                                                                       Το παρόν μυθιστόρημα συμπληρώνει μια τριλογία με τα
                                                                       δύο προηγούμενα (Απ' τα κόκαλα βγαλμένη και Ο θησαυ-
               χημένοι». Γίνονται συνοδοιπόροι στον                    ρός του Ξέρξη), παρακολουθώντας τα αποκομμένα και τα
               δρόμο προς τη μάθηση των παιδιών                        χαμένα Χέρια του αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου,

               και τα παιδιά είναι ευτυχισμένα και χαί-                που ανήκε σ' έναν μεγαλο-μεγάλο θείο του συγγραφέα       45
               ρονται να μαθαίνουν και να εμπλέκο-                     για ένα σύντομο χρονικό διάστημα πριν να το αρπάξουν
               νται σε διαδικασίες μάθησης.                            οι Γάλλοι, προκαλώντας άνισες ιστορικές και προσωπικές
                                                                       συνέπειες. Εφόσον λοιπόν το έπαθλο των Καλλιστείων, το
               Πώς θα μπορούσε η εκπαίδευσή μας                        Μήλο της θεάς Έριδας, το κρατάει το ένα χέρι, ενώ το
               να στηθεί βάσει όλων αυτών; Να έχει                     άλλο συγκρατεί τον κατεβασμένο χιτώνα που αποκαλύπτει
               σεβασμό απέναντι στα παιδιά αλλά και                    τα κάλλη της, όποιος κατέχει τα Χέρια έστω και για ένα
               τους λειτουργούς; Πώς θα μπορούσαμε                     μικρό χρονικό διάστημα έχει τύχη στον έρωτα αλλά ατυ-
               να εμπνεύσουμε τους εκπαιδευτικούς                      χία σε όλα τ' άλλα. Και ίσως δεν είναι τυχαίο ότι το 1821
                                                                       έπεται κατά πόδας, ως ένας νέος φονικότατος Τρωικός πό-
               και να ενσταλάξουμε ξανά την αγάπη                      λεμος, με την αποκάλυψη του αγάλματος το 1820.
               για αυτό που κάνουν; Γιατί υπάρχουν                     Η μυθοπλασία της διαδρομής των Χεριών ανά τον κόσμο
               οι άνθρωποι. Έχουν αγάπη. Η κινητή-                     συμβολίζει, σύμφωνα με τον συγγραφέα, τον αποσπασμα-

               ριος δύναμη λείπει ώστε να γίνουν και                   τικό χαρακτήρα του έρωτα στην εποχή μας, με τις έντονες
               να αναμορφωθούν όλα…                                    εξάρσεις του και τις εξίσου απότομες διακοπές, δίνοντάς
                                                                       του έναν βίαιο κι ακρωτηριασμένο χαρακτήρα. Στο μυθι-
               Αν αυτό το πετυχαίναμε, τότε η αξιο-                    στόρημα παρελαύνουν όλων των ειδών οι έρωτες πλαισι-
               λόγηση των εκπαιδευτικών θα γινόταν                     ωμένοι από ημιανεξάρτητα επεισόδια, ιστορικά ή πλασμα-
               ένας ακόμα τρόπος φροντίδας για αυ-                     τικά, δικτυωμένα με μια ανοιχτή μετααφηγηματική τεχνική

               τούς, με τελικούς αποδέκτες τα παιδιά                   ώστε να καλύψει άνετα το χώρο και το χρόνο του θέματος.
               (μας)!                                                  Συχνά μετοικούν θέματα και πρόσωπα από τα δύο προη-
                                                                       γούμενα βιβλία του ιδίου, σχηματίζοντας έτσι έναν κύκλο
                                                                       όπου περιέχεται ενδοκειμενικά και η παγκόσμια λογοτε-
                                                                       χνία στα διάφορα είδη της. Οι άνεμοι της ιστορίας, του
                                                                       έρωτα και της γραφής παρασύρουν στο στρόβιλό τους
                                                                       τα πρόσωπα των επεισοδίων σε μια περιπετειώδη και φα-
                                                                       ντασμαγορικά ονειρική μυθιστορική μυθοπλασία συχνά
                                                                       παρωδιακή και ειρωνική.
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50