Page 44 - mag_74
P. 44

ΤΟ ΑλφΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ζωΗΣ


                     A(λφα)όπως


                     αξιολόγηση




































               λύτερη αποδοχή και κατανόηση απένα-                   που το εκπαιδευτικό έργο έχει πετύχει.
               ντι στους άλλους, να βρίσκει τρόπους                  Που ο εκπαιδευτικός έχει πετύχει!
   44          να λύνει προβλήματα (δεν εννοώ μα-                    Μπορεί τα παιδιά να μην έχουν μάθει

               θηματικά αλλά προβλήματα που προ-                     και αφομοιώσει όλα τα γραμματικά ή
               κύπτουν από την συνύπαρξη με τους                     συντακτικά φαινόμενα, όμως έχουν

               άλλους)…                                              αποκτήσει δεξιότητες και έχουν γίνει
               Η εκπαίδευση έχει – ασχολείται με αν-                 πιο ικανά. Η γνώση (αυτή που έρχεται
               θρώπους. Το να βλέπω το παιδί ως                      από την ύλη των μαθημάτων) δεν είναι
               αποδέκτη ύλης είναι εξαιρετικά υποτι-                 κάτι στατικό ή κάτι που το παθαίνεις μία
               μητικό. Έχουμε να κάνουμε με παιδιά                   φορά και μετά τελειώνει. Ειδικά στις

               που έχουν ανάγκη να μάθουν πώς να                     μέρες μας, έχουμε όλο και περισσό-
               ζουν, να μάθουν τι είναι φιλία, τι σημαί-             τερα καλά βιβλία, όλο και μεγαλύτερη
               νει σεβασμός…                                         πρόσβαση στη γνώση.

               Τόσα πολλά.                                           Αυτό, όμως, που μπορεί ένας εκπαι-
               Υπάρχουν τάξεις που να μπορεί να φα-                  δευτικός να δώσει είναι oι στάσεις
               νεί η πορεία αλλαγής και εξέλιξης των                 ζωής, οι αξίες και η αγάπη για γνώση.
               παιδιών σε όλους αυτούς τους τομείς                   Όσες χώρες έχουν επιτυχημένα εκπαι-
               (ερώτηση και θέση μαζί).                              δευτικά συστήματα είναι γιατί στήνονται

               Οι τάξεις, τα τμήματα, τα σχολεία που τα              και βασίζονται σε αυτά. Και αυτά έρχο-
               παιδιά είναι ευχαριστημένα, αποκτούν                  νται και πλαισιώνουν την (όποια) ύλη, η
               φίλους, διαχειρίζονται τα προβλήματα                  οποία, μετά, είναι εύκολη, γιατί υπάρχει

               της καθημερινότητας, έχουν κρίση, μα-                 ό,τι χρειάζεται ώστε να γίνει αποδεκτή
               θαίνουν κανούργια πράγματα, κινητο-                   και να αφομοιωθεί από τους μαθητές.
               ποιείται το ενδιαφέρον τους είναι αυτά                Έτσι και οι ε κπαιδευτικοί είναι «πετυ-
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49