Page 44 - mag_74
P. 44
ΤΟ ΑλφΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ζωΗΣ
A(λφα)όπως
αξιολόγηση
λύτερη αποδοχή και κατανόηση απένα- που το εκπαιδευτικό έργο έχει πετύχει.
ντι στους άλλους, να βρίσκει τρόπους Που ο εκπαιδευτικός έχει πετύχει!
44 να λύνει προβλήματα (δεν εννοώ μα- Μπορεί τα παιδιά να μην έχουν μάθει
θηματικά αλλά προβλήματα που προ- και αφομοιώσει όλα τα γραμματικά ή
κύπτουν από την συνύπαρξη με τους συντακτικά φαινόμενα, όμως έχουν
άλλους)… αποκτήσει δεξιότητες και έχουν γίνει
Η εκπαίδευση έχει – ασχολείται με αν- πιο ικανά. Η γνώση (αυτή που έρχεται
θρώπους. Το να βλέπω το παιδί ως από την ύλη των μαθημάτων) δεν είναι
αποδέκτη ύλης είναι εξαιρετικά υποτι- κάτι στατικό ή κάτι που το παθαίνεις μία
μητικό. Έχουμε να κάνουμε με παιδιά φορά και μετά τελειώνει. Ειδικά στις
που έχουν ανάγκη να μάθουν πώς να μέρες μας, έχουμε όλο και περισσό-
ζουν, να μάθουν τι είναι φιλία, τι σημαί- τερα καλά βιβλία, όλο και μεγαλύτερη
νει σεβασμός… πρόσβαση στη γνώση.
Τόσα πολλά. Αυτό, όμως, που μπορεί ένας εκπαι-
Υπάρχουν τάξεις που να μπορεί να φα- δευτικός να δώσει είναι oι στάσεις
νεί η πορεία αλλαγής και εξέλιξης των ζωής, οι αξίες και η αγάπη για γνώση.
παιδιών σε όλους αυτούς τους τομείς Όσες χώρες έχουν επιτυχημένα εκπαι-
(ερώτηση και θέση μαζί). δευτικά συστήματα είναι γιατί στήνονται
Οι τάξεις, τα τμήματα, τα σχολεία που τα και βασίζονται σε αυτά. Και αυτά έρχο-
παιδιά είναι ευχαριστημένα, αποκτούν νται και πλαισιώνουν την (όποια) ύλη, η
φίλους, διαχειρίζονται τα προβλήματα οποία, μετά, είναι εύκολη, γιατί υπάρχει
της καθημερινότητας, έχουν κρίση, μα- ό,τι χρειάζεται ώστε να γίνει αποδεκτή
θαίνουν κανούργια πράγματα, κινητο- και να αφομοιωθεί από τους μαθητές.
ποιείται το ενδιαφέρον τους είναι αυτά Έτσι και οι ε κπαιδευτικοί είναι «πετυ-