Page 43 - mag_74
P. 43

της Μαριάννας Κουμαριανού











               τικών και του εκπαιδευτικού έργου.                    φοιτήσει στην προσχολική εκπαίδευ-
               Εδώ, έχουμε να κάνουμε με κάτι πο-                    ση και άλλα όχι, παιδιά με μαθησιακές

               λυπαραγοντικό! Ο εκπαιδευτικός που                    δυσκολίες, κ.ο.κ.. Τι να αξιολογηθεί
               του ζητείται να παράξει ένα έργο έχει                 από αυτά και πώς; Τι σταθμισμένο τεστ
               να αντιμετωπίσει και να συνυπολογίζει                 υπάρχει που να μπορεί να συνυπολογί-
               αυτά που ζητάει το υπουργείο (την ύλη                 σει όλα αυτά; Κανένα!

               δηλαδή, η οποία έχει δυσκολέψει πολύ                  Από όλα αυτά φαίνεται ότι η αξιολόγη-
               όσο περνούν τα χρόνια) και τον αστάθ-                 ση των εκπαιδευτικών είναι ένα έργο
               μητο παράγοντα που είναι τα παιδιά.                   καταδικασμένο να αποτύχει. Όμως,
               Κάθε τάξη, κάθε τμήμα απαρτίζεται από                 από την άλλη, είναι παράδοξο και αντι-

               μια διαφορετική ομάδα. Κάθε παιδί και                 φατικό να μην υπάρχει. Πώς μπορούμε
               κάθε ομάδα έχει διαφορετικές ισορρο-                  να μιλήσουμε για βελτίωση του εκπαι-
               πίες και δυναμική. Επίσης, κάθε δά-                   δευτικού έργου αν δεν έχουμε συγκε-
               σκαλος, στην πραγματικότητα, κατέχει                  κριμένα και μετρήσιμα στοιχεία που

               θέση leader μέσα στην τάξη.                           θέλουμε να αλλάξουμε ή να βελτιώ-
               Όλοι αυτοί οι παράγοντες καθιστούν                    σουμε; Τι θα αλλάξουμε και πώς;
               εξαιρετικά δύσκολη την αξιολόγηση.                    Η κατάσταση φαίνεται αδιέξοδη.
               Το να αξιολογεί ο δάσκαλος μέσω της                   Κατά γενική ομολογία, ένα πρόβλημα,                        43

               απόδοσης των μαθητών του στην ύλη                     εάν δεν έχει λύση, δεν είναι πρόβλημα.
               είναι κάτι πολύ «μικρό» και συγχρόνως                 Όμως εδώ έχουμε πρόβλημα και πρέ-
               άδικο. Υπάρχουν παιδιά που γνωρίζουν                  πει να λυθεί, μιας και τελικός αποδέ-
               τη γλώσσα και άλλα που έρχονται χω-                   κτης είναι τα παιδιά μας.

               ρίς να ξέρουν τίποτα. Παιδιά που έχουν                Σαν πρώτη προσέγγιση θα πρότεινα να
                                                                     δούμε το πρόβλημα αλλιώς. Από την
                                                                     πλευρά  του  αποτελέσματος  και  των
                                                                     παιδιών.

                                                                     Έτσι έρχομαι στην ερώτηση: πότε θα
                                                                     έλεγα ότι έχω μια αποτελεσματική παι-
                                                                     δεία;  Πότε  θα  ήμουν  ικανοποιημένος,
                                                                     ως γονιός, από την εκπαίδευση των

                                                                     παιδιών μου;
                                                                     Πάλι από την εμπειρία μου έχω δει ότι
                                                                     κάθε γονέας, όταν βλέπει το παιδί του
                                                                     να εξελίσσεται σαν άνθρωπος είναι ευ-

                                                                     χαριστημένος.
                                                                     Η εξέλιξη ενός ανθρώπου δε σημαίνει
                                                                     να μάθει την ύλη του υπουργείου. Ση-
                                                                     μαίνει να μάθει, να αποκτήσει γνώση,

                                                                     να γίνει πιο κοινωνικός, να έχει μεγα-
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48