Page 21 - mag_29
P. 21
της Κυριακής Αιλιανού
Την Κυριακή Aιλιανού
την ακούμε κάθε απόγευμα
16:00 -18:00
από το www.toradiofono.gr
Λοιπόν, ναι! Πόνταρα, ρίσκαρα κι έχα- αυτοί, πρώην μαθητές, στο ίδιο εκπαι-
σα! Δεν τρέφω πια ελπίδες… δευτικό σύστημα, όμοιοι με τα παιδιά
Καμιά! τους, «τυφλωμένοι» κι αυτοί από τη
εξάλλου, όλα θέμα παιδείας είναι. δική τους «εκπαίδευση», πώς να καθο-
Και υγείας… κυρίως Ψυχικής. δηγήσουν σωστά, πώς να καταστήσουν
Και η παιδεία και η υγεία σ' αυτόν το σπίτι τους, την οικογενειακή εστία,
τον τόπο, δείχνουν πόσο μπροστά ή πρώτο και βασικό φορέα Παιδείας και
πίσω είμαστε. Κοινωνικοποίησης. με τόση άγνοια,
Για να καταλάβεις πως πάσχεις, πρέπει με τόση αμάθεια, με τόσο ακατέργα-
να είσαι «δουλεμένο μυαλό». ςε μια στο, πρωτόγονο ένστικτο…
χώρα, που εδώ και χρόνια, μεθο- φαινομενικά, τη «γλυτώνουν», μόνο,
δευμένα, «τυφλώνει» το νου -και οι «έχοντες»… πάππου προς πάππου.
κατά συνέπεια- την Ψυχή των πολι- Οι Αστοί. Αυτοί που θα στείλουν τα παι-
τών της, για να μην έχουν κρίση και διά τους στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια.
να γίνουν άβουλη και φοβισμένη Όμως κι αυτά, συνεχίζουν την «παρά-
μάζα, ώστε να χειραγωγείται εύκολα δοση». Ναι μεν παρέχουν ποιοτική εκ-
από τον οποιονδήποτε και το οτιδή- παίδευση, αλλά στρατευμένη. προε-
ποτε, πώς να διασωθείς; Πώς να δι- τοιμάζουν την καινούργια άρχουσα 21
FACTORY PEOPLE/2008/http://www.johnledgerartist.co.uk ακρίνεις (σπουδαία αρετή η Διάκριση); τάξη. εκείνους που θα διατηρήσουν
Πώς να εκλογικεύσεις; Πώς να κάνεις με τις γνώσεις τους τη μάζα, στη συ-
τους απαιτούμενους συνδυασμούς «για ντήρηση, στην αδράνεια, στον εξαν-
να βγουν οι εξισώσεις» που θα απο- δραποδισμό, στα χαμηλά ποσοστά
δεικνύουν εκμετάλλευση, κοροϊδία, της αντίδρασης στο ςύστημα. εκεί-
εξαπάτηση, αλλοτρίωση, εξανδραπο- νο που θέλει τους λίγους, να εκμε-
δισμό, φασισμό κι έτσι να διεκδικήσεις ταλλεύονται τους πολλούς…
να συνειδητοποιήσεις… δικαιώματα, Από πάντα και για Πάντα!
αυτονόητα, αξιοπρέπεια, τη θέση που Ναι, λοιπόν, σταμάτησα να ελπίζω!
πρέπει να έχεις στη Ζωή ως Άνθρωπος; Αλλά δε θα σταματήσω να μιλώ. Να
Τριάντα και κάτι… χρόνια, το εκπαιδευ- φωνάζω κι ας γίνεται η κραυγή μου ψί-
τικό σύστημα δούλεψε συστηματικά, θυρος…
ώστε να κάνει τη Δημόσια εκπαίδευση Γιατί είμαστε πολλοί!
σταυρόλεξο μόνο για «Δυνατούς Λύ- Οι περισσότεροι!
τες». απαράδεκτα βιβλία, πρωτόγο- Και κάποτε πρέπει να συνειδητοποιή-
νες συνθήκες διδασκαλίας, ολίγι- σουμε τη δύναμή μας!
στα σχολεία, τάξεις με 30 μαθητές, Και η Δύναμή μας είναι η Γνώση…
ελάχιστα αμειβόμενοι εκπαιδευτικοί Όχι η στρατευμένη…
(ώστε να μπορούν μόνο να ζουν κι Η Ελεύθερη…
όχι να ενημερώνονται, με βοηθή- Αυτή που θα αναστήσει την Ελπίδα.
ματα, βιβλία, συνέδρια, σεμινάρια, Όλων μας. Και τη δική μου!
εκπαιδευτικά ταξίδια, που κοστίζουν Καλό Φθινόπωρο…
πολλά). Κι από την άλλη, γονείς… Κι Kυριακή Αιλιανού