Page 26 - mag_29
P. 26

ΣΚΕΨΕΙΣ






                    Κρείττων εαυτού



               μάλλον ήταν πολύ αδύ-               όλες και όλοι ξέρουν μέ-           δεν με έκαναν καλό
               ναμος και κρύος, ελλεί-             χρι και τι χρώμα βρακί             γραφίστα.
               ψει φλογερού ταλέντου,              φοράς. Όπως δηλαδή                 το μόνο που πήρα μαζί
               και γι’ αυτό έσπαγε εύκο-           ήξερα  κι  εγώ  ως  μαθη-          μου, εκτός απ’ το πτυ-

               λα.                                 τής.                               χίο μου, ήταν η επι-
               Την πρώτη φορά που                  Είναι πολύ πιθανόν να              θυμία μου να μάθω
               απέτυχα ανέβασα  πυρε-              ρωτήσει  κάποιος            τι     περισσότερα και να
               τό.                                 σχέση έχουν όλα αυτά               μπορέσω κάποια στιγ-
               Έκτοτε, σπανίως έχω πυ-             με την παιδεία.                    μή να βγάζω τα προς
               ρετό εξαιτίας των αποτυ-            θα απαντήσω με θάρ-                το ζην από την εργασία
               χιών μου.  Ίσως επειδή              ρος: καμία!                        μου. με ζήλο και χαρά
               έμαθα να τις αντιμετω-              Όπως καμία σχέση δεν               γι’ αυτό που κάνω.
               πίζω ως σταθμούς στις               έχει με την παιδεία                Κι αυτό συνέβη λίγο αρ-

               διαδρομές της ανα-                  κάθε  γνώση-απάντη-                γότερα. Όταν συνεργά-
               ζήτησης της επιτυχίας               ση που δεν έχει από                στηκα με έναν άνθρωπο
               που  κι  αυτή  δεν  είναι           πίσω της μια δυνατή                που ήξερε σχεδόν όλα
               ένα τέλος αλλά η αρχή               ερώτηση-απορία που                 όσα ήθελα να μάθω για
               για μια νέα αναζήτηση.              θα ρουφήξει την απά-               το αντικείμενο που είχα
   26          Ποτέ δεν βρέθηκα στη                ντηση και θα την καλο-             (ή με είχε) επιλέξει. Κι

               θέση του διδάσκοντος                χωνέψει μέσα του σαν               από τότε ξεκίνησε μια

               σε  αίθουσα  με  μικρούς            γνώση ο εκπαιδευόμε-               εκπαίδευση  χωρίς  τέρ-
               ή  μεγάλους  μαθητές  και           νος χρήστης τής εκπαί-             μα. Δεν λέω χωρίς τέλος
               έτσι δεν ξέρω από πρώ-              δευσης.                            γιατί το τέλος σημαίνει
               το χέρι πώς είναι να σου            Γνώση και απαντήσεις               και σκοπό.
               κάνουν αξονική  τομο-               που  θα τις  κρατήσει  για         Μέχρι και σήμερα, κά-
               γραφία κάποιοι τύποι και            πάντα μέσα στο οπλο-               ποια τύχη -σίγουρα αγα-
               τύπισσες που κοιτάζουν              στάσιό του το παιδί -σαν           θή!- με έχει βοηθήσει
               εσένα ασκαρδαμυκτί ή                τη γνώση τού ποδηλά-               να συναντώ ανθρώπους
               απλανώς το ταβάνι, που              του- και σαν ενήλικος θα           που τους ονομάζω δα-

               σου χαμογελάνε ή σου                πολεμάει την αγένεια,              σκάλους και δασκάλες
               μουτρώνουν, σου κά-                 την ανηθικότητα, την               μου. Πολλές και πολλοί
               νουν ερωτήσεις ή δεν                άγνοια και την αμορφω-             έχουν γίνει φίλοι μου.
               σου  μιλάνε  ποτέ,  ξύνο-           σιά μέχρι το τέλος. Μέ-            αυτό συμβαίνει κάθε
               νται, μιλάνε μεταξύ τους,           χρι  δηλαδή  να  του  στε-         -μα  κάθε!-  φορά  που
               χασκογελάνε, σφυρίζουν              ρήσει την πρόσβαση στα             ψάχνω και θέλω να
               μέσα στην τάξη, ψήνουν              αρχεία της μνήμης του ο            βρω  απαντήσεις,  να

               ρέγγες στα πίσω θρανία,             θάνατος ή το αλτσχάϊ-              λύσω απορίες, να εμ-
               πετάνε σαΐτες και άλλα              μερ.                               βαθύνω σε κάτι που με
               αντικείμενα, κάνουν πως             τρία χρόνια σπουδών,               απασχολεί και με προ-
               δεν σε ξέρουν άμα σε                συν ένα σεμιναριακό,               βληματίζει.
               δουν στον δρόμο αλλά                στις  γραφικές  τέχνες,            από το πώς να γρά-
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31