Page 26 - mag_29
P. 26
ΣΚΕΨΕΙΣ
Κρείττων εαυτού
μάλλον ήταν πολύ αδύ- όλες και όλοι ξέρουν μέ- δεν με έκαναν καλό
ναμος και κρύος, ελλεί- χρι και τι χρώμα βρακί γραφίστα.
ψει φλογερού ταλέντου, φοράς. Όπως δηλαδή το μόνο που πήρα μαζί
και γι’ αυτό έσπαγε εύκο- ήξερα κι εγώ ως μαθη- μου, εκτός απ’ το πτυ-
λα. τής. χίο μου, ήταν η επι-
Την πρώτη φορά που Είναι πολύ πιθανόν να θυμία μου να μάθω
απέτυχα ανέβασα πυρε- ρωτήσει κάποιος τι περισσότερα και να
τό. σχέση έχουν όλα αυτά μπορέσω κάποια στιγ-
Έκτοτε, σπανίως έχω πυ- με την παιδεία. μή να βγάζω τα προς
ρετό εξαιτίας των αποτυ- θα απαντήσω με θάρ- το ζην από την εργασία
χιών μου. Ίσως επειδή ρος: καμία! μου. με ζήλο και χαρά
έμαθα να τις αντιμετω- Όπως καμία σχέση δεν γι’ αυτό που κάνω.
πίζω ως σταθμούς στις έχει με την παιδεία Κι αυτό συνέβη λίγο αρ-
διαδρομές της ανα- κάθε γνώση-απάντη- γότερα. Όταν συνεργά-
ζήτησης της επιτυχίας ση που δεν έχει από στηκα με έναν άνθρωπο
που κι αυτή δεν είναι πίσω της μια δυνατή που ήξερε σχεδόν όλα
ένα τέλος αλλά η αρχή ερώτηση-απορία που όσα ήθελα να μάθω για
για μια νέα αναζήτηση. θα ρουφήξει την απά- το αντικείμενο που είχα
26 Ποτέ δεν βρέθηκα στη ντηση και θα την καλο- (ή με είχε) επιλέξει. Κι
θέση του διδάσκοντος χωνέψει μέσα του σαν από τότε ξεκίνησε μια
σε αίθουσα με μικρούς γνώση ο εκπαιδευόμε- εκπαίδευση χωρίς τέρ-
ή μεγάλους μαθητές και νος χρήστης τής εκπαί- μα. Δεν λέω χωρίς τέλος
έτσι δεν ξέρω από πρώ- δευσης. γιατί το τέλος σημαίνει
το χέρι πώς είναι να σου Γνώση και απαντήσεις και σκοπό.
κάνουν αξονική τομο- που θα τις κρατήσει για Μέχρι και σήμερα, κά-
γραφία κάποιοι τύποι και πάντα μέσα στο οπλο- ποια τύχη -σίγουρα αγα-
τύπισσες που κοιτάζουν στάσιό του το παιδί -σαν θή!- με έχει βοηθήσει
εσένα ασκαρδαμυκτί ή τη γνώση τού ποδηλά- να συναντώ ανθρώπους
απλανώς το ταβάνι, που του- και σαν ενήλικος θα που τους ονομάζω δα-
σου χαμογελάνε ή σου πολεμάει την αγένεια, σκάλους και δασκάλες
μουτρώνουν, σου κά- την ανηθικότητα, την μου. Πολλές και πολλοί
νουν ερωτήσεις ή δεν άγνοια και την αμορφω- έχουν γίνει φίλοι μου.
σου μιλάνε ποτέ, ξύνο- σιά μέχρι το τέλος. Μέ- αυτό συμβαίνει κάθε
νται, μιλάνε μεταξύ τους, χρι δηλαδή να του στε- -μα κάθε!- φορά που
χασκογελάνε, σφυρίζουν ρήσει την πρόσβαση στα ψάχνω και θέλω να
μέσα στην τάξη, ψήνουν αρχεία της μνήμης του ο βρω απαντήσεις, να
ρέγγες στα πίσω θρανία, θάνατος ή το αλτσχάϊ- λύσω απορίες, να εμ-
πετάνε σαΐτες και άλλα μερ. βαθύνω σε κάτι που με
αντικείμενα, κάνουν πως τρία χρόνια σπουδών, απασχολεί και με προ-
δεν σε ξέρουν άμα σε συν ένα σεμιναριακό, βληματίζει.
δουν στον δρόμο αλλά στις γραφικές τέχνες, από το πώς να γρά-