Page 48 - mag_52
P. 48
ΠΑΙΔΙΑ & ΣΧΟΛεΙΟ
Το θεατρικό παιχνίδι
στη ζωή του παιδιού
συμβαίνουν άμεσα, αβίαστα και με τον αυτά είναι η αυθεντικότητα, η ολοκλη-
πιο ευχάριστο, για τα παιδιά, τρόπο. ρωμένη προσωπικότητα, η αυτογνωσία,
αυτοεκτίμηση, αυτοανάπτυξη, δημιουρ-
2. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του γικότητα και διάθεση για συνεργασία.
καλού εμψυχωτή-δασκάλου; Υπάρ- σχετικά με το αν υπάρχουν εμπόδια ή
χουν όρια ή εμπόδια στο ελληνικό όρια στο σχολείο θα σας πω πως τα όρια
σχολείο; και τα εμπόδια τα θέτουμε εμείς οι εκ-
Για μένα ο εμψυχωτής ως όρος είναι παιδευτικοί. Υπάρχει τρόπος, χρόνος και
παρεξηγημένος και συχνά κακοποιημέ- απαιτείται διάθεση για να λειτουργήσει
νος. Αρχικά να ξεκαθαρίσω ότι ο ρόλος κανείς ως εμψυχωτής στην τάξη του.
του δάσκαλου- εμψυχωτή δεν πρέπει να
συνδέεται μόνο με το θεατρικό παιχνίδι. 3. Μπορούν τα παιδιά με ειδικές ανά-
Εν δυνάμει εμψυχωτής είναι κάθε εκπαι- γκες να συμμετάσχουν σε μία ομάδα
δευτικός. Είναι εκείνος που καταφέρνει θεατρικού παιχνιδιού;
να εμπνεύσει, να ενεργοποιήσει, να κι- σαφώς και μπορούν! σε τι είδους ομάδα
νητοποιήσει άτομα ή ομάδες, να αναζη- θα συμμετάσχουν βέβαια εξαρτάται από
τήσει, να αναδείξει και να αναπτύξει το το είδος και τον βαθμό της αναπηρίας.
48 δυναμικό τους, να ενθαρρύνει τα μέλη Γνωρίζω ότι υπάρχουν ομάδες θεατρικού
της. Χρειάζεται γνώση και αναζήτηση. παιχνιδιού για παιδιά με ειδικές ανά-
Αν επιμένετε να σας πω κάποια χαρακτη- γκες όπου απαιτείται η παρουσία επαγ-
ριστικά του καλού δάσκαλου- εμψυχωτή γελματιών όπως ψυχολόγων, ειδικών