Page 49 - mag_52
P. 49

της Κατερίνας Τζαβάρα











               παιδαγωγών, θεατρολόγων  που έχουν                    μέλη ενός συγκροτήματος που βρίσκεται
               εξειδίκευση πάνω στις ανάγκες και ιδιαι-              σε πυρετώδεις προετοιμασίες για το Φε-
               τερότητες των συγκεκριμένων παιδιών.                  στιβάλ Πατάτας του διπλανού χωριού.

                                                                     Ή στο γραφείο της κυρίας όπου δικάζε-
               4. Οι περισσότεροι γονείς δεν γνωρί-                  ται ο Λάμπης ο Μπερμπάντης που έταξε
               ζουν πώς να βοηθήσουν στη θεατρική                    ταυτόχρονα γάμο σε πέντε νέες της ίδιας
               έκφραση και δημιουργία των παιδιών                    πόλης. Τα πάντα μπορούν να αποτελέ-

               στο σπίτι. Έχετε να μας προτείνετε κά-                σουν αφορμή ή σκηνικό για θεατρικό
               ποιες απλές και πρακτικές ιδέες;                      παιχνίδι! Ωστόσο αν είναι απαραίτητη
               Ή μπορεί να το κάνουν και να μην το                   μία θεατρική γωνιά στην τάξη, καλό εί-
               γνωρίζουν! Οι γονείς το μόνο που έχουν                ναι εκεί, το παιδί να μπορεί να βρει κά-

               να κάνουν προκειμένου  να καλλιεργή-                  ποια είδη μεταμφίεσης όπως υφάσματα,
               σουν την δημιουργικότητα και φαντασία                 παλιά ρούχα ή  αξεσουάρ όπως τσάντες,
               των παιδιών τους είναι να ανταποκρι-                  καπέλα, μαντήλια. Ίσως κάποια μικροέ-
               θούν στο κάλεσμά τους για παιχνίδι. Να                πιπλα ή έναν καθρέφτη. Μία συμβουλή

               καθίσουν στο πάτωμα και να επιτρέψουν                 προς τους εκπαιδευτικούς είναι να πα-
               στα  παιδιά  τους  να  τους  «οδηγήσουν»              ρακολουθούν όταν αυτό είναι δυνατό το
               και να τους «φιλοξενήσουν» στον μικρό-                ελεύθερο παιχνίδι των παιδιών και να το                    49
               κοσμό τους. δεν υπάρχουν έτοιμες συ-                  εμπλουτίζουν ή να το επεκτείνουν όταν

               νταγές. διάθεση και χρόνος απαιτείται.                το κρίνουν απαραίτητο!
               και αφορμές για παιχνίδι που οφείλουν
               να «εκμεταλλευτούν». Αν το παιδί προ-
               τείνει «Μαμά, μπαμπά; Πάμε μια βόλτα                     *Η φωτεινή Βαρδάκα είναι νηπια-

               στο φεγγάρι;» ο γονιός μπορεί απλά να                    γωγός «άνευ τάξης». Δουλεύει ως
               ρωτήσει «Με τι;». και αν ακούσει το παι-                 εμψυχώτρια εκπαιδευτικών αλλά
               δί του, μπορεί η πολυθρόνα του σαλο-                     και ψυχαγωγικών προγραμμάτων
               νιού να μεταμορφωθεί σε ένα μοναδικό                     που απευθύνονται σε παιδιά κάθε

               διαστημόπλοιο που θα τους ταξιδέψει σε                   ηλικίας. είναι συντάκτρια του εκ-
               δρόμους φανταστικούς.                                    παιδευτικού  portalelniplex.com
                                                                        και μέλος της συγγραφικής ομά-
               5.     Τι θα πρέπει να διαθέτει απαραί-                  δας της σειράς των βιβλίων «φυλ-

               τητα μία «θεατρική γωνία» στη σχολι-                     λαράκια» των  εκδόσεων Μεταίχ-
               κή τάξη;                                                 μιο. Βρίσκεται στο δεύτερο έτος
               «Θεατρική γωνιά» κατά την γνώμη μου,                     σπουδών του μεταπτυχιακού προ-
               μπορεί να αποτελέσει ολόκληρη η τάξη,                    γράμματος «Δημιουργικές Τέχνες

               ειδικά αν μιλάμε για τάξη νηπιαγωγεί-                    και  εμψύχωση» στην Λευκωσία
               ου. Για παράδειγμα ένα θεατρικό δρώ-                     της Κύπρου. Αγαπά το παιχνίδι!
               μενο μπορεί να λάβει χώρα στην γωνιά                     επιζητά την χαρά!
               της μουσικής όπου τα παιδιά αποτελούν
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54