Page 44 - mag_52
P. 44
ΠΑΙΔΙΑ & ΣΧΟΛεΙΟ
Το θεατρικό παιχνίδι
στη ζωή του παιδιού
ουν. Η παιδευτική αξία του θεάτρου στο γραφέας…
σχολείο έχει στην ουσία της κοινωνική «Πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο και-
προοπτική. Τα παιδιά που ασχολούνται ρό για το μάθημα της θεατρικής αγωγής
με το θέατρο μαθαίνουν να ελέγχουν (που εντάχθηκε με μεγάλη καθυστέρη-
και να χρησιμοποιούν με διαφορετικούς ση μόλις πριν μερικά χρόνια στο ανα-
τρόπους τα εκφραστικά τους μέσα, επο- λυτικό πρόγραμμα των δημοτικών σχο-
μένως βελτιώνουν και τυχόν αρνητικές λείων), καθώς από φέτος δεν είναι πια
σχολικές συμπεριφορές καθώς έρχονται διαθέσιμο για τις δύο τελευταίες τάξεις
σε συνεργασία με πλήθος συμμαθητών του δημοτικού (πέμπτη και έκτη).
τους. Υποδύονται ρόλους και παρατη- Προτού αναλύσουμε γιατί αυτή είναι
ρούν πως οι άλλοι βλέπουν με τη δική μια σημαντική απώλεια για τους μαθη-
τους, υποκειμενική ματιά τα πράγματα. τές, καλό θα ήταν να πούμε δυο λόγια
Αυτό τα βοηθά να στέκονται κριτικά απέ- για το τι είναι αυτό το μάθημα και ποια
ναντι στην πραγματικότητα, να σκέφτο- τα οφέλη του.
νται και να αναγνωρίζουν το δικαίωμα Σε αντίθεση με ότι πολλοί νομίζουν, η
στην αντίθετη άποψη ή στάση του άλ- θεατρική αγωγή δεν έχει αντικείμενο το
44 λου για το ίδιο θέμα. Ο/Η εκπαιδευτικός στήσιμο παραστάσεων για τις σχολικές
γίνεται συμμέτοχος στον επικοινωνιακό γιορτές, χωρίς να σημαίνει ότι δεν μπο-
πολιτισμό, χτίζοντας μαζί με τα παιδιά ρεί να συνδράμει και σ’ αυτό.
τις ηθικές τους αξίες και παράλληλα έχει Το μάθημα της θεατρικής αγωγής περι-
την ευκαιρία να βελτιώνει και ο ίδιος τις λαμβάνει ένα σύνολο ασκήσεων, τεχνι-
τεχνικές του, να οξύνει την παρατηρη- κών και αυτοσχεδιαστικών παιχνιδιών,
τικότητά του, να γίνεται πιο δίκαιος και που στόχος τους είναι η ψυχοσωματική,
αντικειμενικός γιατί γνωρίζει καλύτερα κοινωνική και επικοινωνιακή ανάπτυξη
τους μαθητές και τις μαθήτριές του. των παιδιών. Το μάθημα καλλιεργεί
Το Θέατρο με την δυναμική του και την σώμα, μυαλό και ψυχή ταυτόχρονα.
πολυδιάστατη προσφορά του, κατέκτη- Επιδιώκει τη σύνδεση σκέψης και συ-
σε σημαντική θέση στο χώρο της παι- ναισθήματος, έτσι ώστε τα παιδιά να
δαγωγικής στην προσχολική αγωγή και εξερευνήσουν και να δοκιμάσουν νέες
αναπτύχθηκε ικανοποιητικά και στις ιδέες, να αποκτήσουν νέες γνώσεις, να
υπόλοιπες βαθμίδες εκπαίδευσης, μέ- δημιουργήσει νέες αξίες, να προσεγγί-
χρι πρόσφατα που επήλθαν αλλαγές στο σουν τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας και
Αναλυτικό Πρόγραμμα του ΥΠΕΠΘ. παράλληλα να οικοδομήσουν την αυτο-
Η θεατρολόγος - ηθοποιός, Άννα Κο- εκτίμησή τους.
ντολέων μοιράζεται μαζί μας σκέψεις Στη θεατρική πράξη γίνεται η συνάντηση
και προβληματισμούς από την πολυετή δύο κόσμων: του πραγματικού και του
εμπειρία της ως διδάσκουσα Θεατρικής φανταστικού. Η σημασία και η αξία του
Αγωγής στα σχολεία αλλά και ως συγ- δράματος βρίσκεται στο διάλογο μεταξύ