Page 43 - mag_52
P. 43
της Κατερίνας Τζαβάρα
τους, δημιουργικά και ευχάριστα. Ψυ-
χαγωγούνται, μαθαίνοντας χιλιάδες μυ-
στικά για τη ζωή και τους ανθρώπους.
Παράγουν δικό τους, πρωτότυπο, έργο
και γίνονται δημιουργοί.
Το θέατρο για τα παιδιά δεν είναι
μόνο η θεατρική παράσταση, είναι η
ίδια η συμμετοχή τους στην μεταμόρφω-
ση, τη μεταμφίεση, είναι η ανάγκη τους
να μιμηθούν, να δράσουν, να παίξουν.
Αν αφήσουμε τα μικρότερα, σε ηλικία,
παιδιά ελεύθερα θα δούμε πως το πρώ-
Το θέατρο απευθύνεται στο παιδί σαν το τους παιχνίδι μετά το κυνηγητό είναι
μία ολότητα, σαν σύνολο πνευματι- η μίμηση ρόλων. Θα υποδυθούν τους
κό, σωματικό και ψυχικό. Η συμμε- χαρακτήρες που βλέπουν καθημερι-
τοχή του παιδιού σε θεατρικές δράσεις νά και, κυρίως, αυτούς της οικογέ-
απελευθερώνει την ενέργεια, την καλ- νειάς τους και μετά των δασκάλων
λιτεχνική του έκφραση, το ατομικό του τους. Όταν διαβάζουν ένα παραμύθι, 43
στίγμα, τους φόβους, τις αγωνίες, τις τους αρέσει να μιμούνται τις φωνές και
ανάγκες, τις βαθιές του επιθυμίες. Μέσα τους χαρακτήρες των ηρώων. Να πλά-
από τη θεατρική αγωγή και έκφραση θουν νέα σενάρια ή να προσθέτουν χα-
τα παιδιά ανακαλύπτουν τον εαυτό ρακτήρες από την καθημερινότητά τους
τους και τον κόσμο γύρω τους, ενερ- και τα παιχνίδια-αντικείμενα που έχουν.
γοποιούν τις αισθήσεις και οξύνουν την
παρατηρητικότητα και τα αντανακλαστι- Μπορεί το θέατρο να φτιάξει
κά τους, καλλιεργούν τις δεξιότητες που έναν καλύτερο κόσμο για τα
έχουν και ανακαλύπτουν καινούργια τα-
λέντα, βελτιώνουν τη σωματική στάση παιδιά;
και τη γλωσσική τους έκφραση. to σχολείο αποτελεί, ανάμεσα σε
Μαθαίνουν να επικοινωνούν και να πολλά άλλα, και χώρο απόκτησης και
συνεργάζονται τόσο με τον προφορι- συλλογής εμπειριών και συνάντη-
κό και γραπτό λόγο, όσο και με εναλ- σης των τεχνών. Μέσα από τη θεατρι-
λακτικούς τρόπους, όπως η παντομίμα, κή αγωγή οι μαθητές/τριες αναγνωρί-
η κίνηση, ο ρυθμός, η ζωγραφική και ζουν καλύτερα τον εαυτό τους μέσα στην
η μουσική. Βιώνουν τη χαρά και την ομάδα, ορίζουν τη συμπεριφορά τους
αίσθηση της ελευθερίας μέσα σε ένα με κοινωνικά κριτήρια, προσεγγίζουν
οργανωμένο περιβάλλον, που δεν το «διαφορετικό» μέσα από ελεύθερες,
τους «απαγορεύει» αλλά τους «παρα- δημιουργικές δράσεις και το αποδέχο-
κινεί», εκτονώνουν την ενεργητικότητά νται, το προστατεύουν, το αναδεικνύ-