Page 45 - mag_52
P. 45

της Κατερίνας Τζαβάρα











               των δύο αυτών κόσμων. Και κατ’ επέ-                   ματος.
               κταση στο διάλογο ηθοποιού και κοι-                   Ο περιορισμένος αυτός χρόνος αποτε-

               νού. Στη διάρκεια της θεατρικής πράξης                λεί μια ακόμη σημαντική δυσκολία. Τα
               δεν βλέπει κανείς μόνο τους άλλους,                   μαθήματα της αισθητικής αγωγής είναι
               βλέπει και τον εαυτό του.                             βιωματικά και είναι δύσκολο να ολο-
               Όταν και αν η ομάδα κατορθώσει να κα-                 κληρωθούν σε χρόνο 45’ (ή στην ου-

               τακτήσει την ωριμότητα της, μπορεί και                σία 35’ αν συμπεριλάβουμε καθυστε-
               επιβάλλεται να προχωρήσει στη δημι-                   ρήσεις από διαλείμματα, τροποποίηση
               ουργία μιας  παράστασης,  ως ολοκλή-                  αίθουσας, τελευταίες ώρες κατά 5’ μι-

               ρωση της δουλειάς της.                                κρότερες, κλπ.) Το ίδιο το υπουργείο
               Μέσω  της  θεατρικής αγωγής μπορού-                   αναγνωρίζει αυτή τη δυσκολία γι’ αυτό
               με να δώσουμε μια βιωματική διάστα-                   και σε πρόσφατη εγκύκλιο του προτεί-

               ση και σε άλλα γνωστικά αντικείμενα.                  νει τη δημιουργία ομίλων στο πλαίσιο
               Τα παιδιά θα μπορούσαν να μάθουν με                   των μαθημάτων της αισθητικής αγωγής
               βιωματικό τρόπο έννοιες της φυσικής                   με ελεύθερη επιλογή από τους μαθητές

               ή της χημείας, των μαθηματικών, της                   ανά δύο τάξεις. Η διάρκεια του μαθή-
               ιστορίας, της μυθολογίας, της γεωγρα-                 ματος σ’ αυτή την περίπτωση θα είναι                       45
               φίας, κλπ. Θα μπορούσαμε για παρά-                    δίωρη.  Ωστόσο,  μολονότι  κάτι  τέτοιο
               δειγμα να δραματοποιήσουμε το γάμο                    ακούγεται αρκετά ελκυστικό, ακόμα κι

               μεταξύ του κυρίου Εφτά και της κυρίας                 αν κάποιοι διευθυντές και εκπαιδευτι-
                                                                     κοί δεχτούν να το εφαρμόσουν στη μο-
               Τρία, ο οποίος τους χάρισε δέκα υπέρο-                νάδα τους, στην πράξη είναι ανέφικτο
               χα παιδιά!

               Βέβαια, υπάρχουν εκ προοιμίου αρ-
               κετές δυσκολίες στην υλοποίηση του
               συγκεκριμένου μαθήματος εντός των

               δημοτικών σχολείων. Για παράδειγμα,
               η έλλειψη υποδομών. Ιδανικός χώρος
               για το μάθημα της θεατρικής αγωγής

               θα ήταν μια αίθουσα με ξύλινο δάπε-
               δο ή μοκέτα, ελεύθερη από θρανία. Ή
               έστω μια αίθουσα πολλαπλών χρήσε-
               ων. Κάτι που αποτελεί όνειρο απατη-

               λό για τα περισσότερα σχολεία, καθώς
               είναι ευτύχημα αν υπάρχει μια αίθου-
               σα εκδηλώσεων. Διαφορετικά απαιτεί-

               ται μετακόμιση όλης της τάξης η οποία
               αναγκαστικά καταναλώνει αρκετό από
               τον ήδη περιορισμένο χρόνο του μαθή-
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50