Page 39 - mag_52
P. 39

της Μαράννας Κουμαριανού











               Αν ψάξουμε τη λέξη στο λεξικό, βρίσκου-               έχεις καταλάβει αυτό που σου λέει. Είναι
               με ως ερμηνεία τη διαπίστωση ταυτότη-                 πολύ συχνό το φαινόμενο, χωρίς καμία

               τας ως πρώτο ορισμό και μετά την απο-                 εξαίρεση τολμώ να πω, ένα παιδί να θέ-
               δοχή και επιβεβαίωση της αλήθειας ή και               λει να πει κάτι στο γονιό του ή να ζητάει
               γνησιότητας κάποιου πράγματος ή και                   ή και να απαιτεί πολλές φορές κάτι από
               την ηθική ανταμοιβή. Απλά και ξεκάθαρα                αυτόν. Το να μένουν τα παιδιά χωρίς

               και τα δύο.                                           απάντηση τα κάνει να επαναλαμβάνουν
                                                                     με απίστευτη υπομονή και κυρίως επι-
                  Ας τα δούμε τώρα λίγο πιο διευρυμέ-                μονή αυτό που έχουν να πουν μέχρι να
                             να και ως κάτι που μπορού-              πάρουν μία απόκριση ή αν δεν το χειρι-

                                     με να χρησιμοποιούμε            στούμε σωστά μέχρι να μας σπάσουν τα
                                       στην καθημερινότη-            νεύρα.
                                         τά μας.
                                                                     Μία φορά είχε έρθει μαθήτρια να μου πει

                                             Η αναγνώριση            με χαρά ότι έφαγε όλο της φαγητό στο
                                              είναι ένα κομ-         διάλειμμα. Εκείνη την ώρα κάτι έκανα
                                                μάτι της επι-        που ήθελε συγκέντρωση και δεν της απά-
                                                  κοινωνίας.         ντησα. Συνειδητοποίησα  τότε ότι η μα-                     39

                                                  Είναι το να        θήτρια επαναλάμβανε το κατόρθωμά της
                                                  λες  με λό-        μέχρι να δει ότι εγώ την έχω ακούσει.
                                                  για στον           Εδώ αξίζει να πούμε ότι απαντήσεις του
                                                   άλλο  ότι         τύπου «δε βλέπεις ότι κάνω δουλειά;»

                                                   τον  έχεις        ή «αφού σε άκουσα, μη με πρήζεις» και
                                                    ακού -           άλλα τέτοια δεν υπολογίζονται ως ανα-
                                                      σει και        γνώριση αλλά δίνουν την αίσθηση στο
                                                                     παιδί ότι γίνεται βάρος.

                                                                     Το μόνο που χρειάζεται είναι λίγα δευ-
                                                                                               τερόλεπτα       προ-
                                                                                                   σοχής, λόγια
                                                                                                      που να του

                                                                                                        επιβεβαι-
                                                                                                           ώνουν
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44