Page 26 - mag91
P. 26

Το ΑλφΑΒήΤΑΡι Τής ζωής






               έ(ψιλον)






               όπως ευγνωμοσύνη










               Σε μια περίοδο που η κοινωνία ταράζεται και (συν)θλίβεται


               από πολλά, κάτι με σπρώχνει να δω, να ψάξω και να ανα-

               ζητήσω αν υπάρχει κάτι θετικό, κάτι που να δίνει ελπίδα.


               Η λέξη που διαλέγω αυτή τη φορά είναι η ευγνωμοσύνη.


               Μέσα σε όλα τα στραβά, υπάρχει και αυτή η λέξη και κάπου

               πρέπει να την εντοπίσω γύρω. Το λεξικό λέει πως ευγνω-


   26          μοσύνη είναι η «αναγνώριση από κάποιον της ευεργεσίας

               που του έκανε κάποιος άλλος, καθώς και η έντονα φιλική


               διάθεση προς αυτόν». Ομολογώ ο ορισμός δεν με καλύπτει.

               Δεν καλύπτει αυτό που αισθάνομαι ως ευγνωμοσύνη. Και


               αυτό είναι που θέλω να περιγράψω εδώ.


               Είμαι σύμφωνη με τον ορισμό ως προς                   Είναι η ευεργεσία και ευλογία, άρα και

               το κομμάτι της ευεργεσίας. Ναι, η ευ-                 ευγνωμοσύνη, που έρχεται από κατα-
               γνωμοσύνη έχει την αναγνώριση της                     στάσεις δύσκολες. Αν με ρωτάγατε, η

               ευεργεσίας.  Όμως  δεν με  ικανοποιεί                 απάντησή μου θα ήταν ότι δεν θέλω τις
               και δεν υπάρχει στον ορισμό ο τρόπος                  δυσκολίες...  Ποιος  θα  τις  ήθελε  άρα-
               που έρχεται αυτή. Η ευεργεσία είναι η                 γε; Όμως, αυτό που διαπιστώνω είναι

               αναγνώριση ωφέλειας από κάτι. Κάτι                    ότι τελικά και αυτές έχουν μια κάποια

               συμβαίνει και με κάνει να νιώθω πως                   χρηστικότητα, αρκεί να είμαστε σε
               η ζωή μου βοηθιέται και βελτιώνεται.                  επαγρύπνηση και με τα “μάτια ανοι-
               Είναι αλήθεια αυτό! Έτσι είναι και αλί-               χτά”, έτοιμοι να αναγνωρίσουμε αυτά

               μονο αν δεν ήταν.                                     που προσφέρουν.

               Υπάρχει  όμως  και  άλλη  μία  εκδοχή.                Ανατρέχω νοερά στην περίοδο που,
               Ίσως κάπως πιο “κρυμμένη” ή αθέατη.                   ακόμα δεν έχουμε τη σιγουριά ότι έχει
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31