Page 29 - mag_123
P. 29
«Το να διαβάζεις χωρίς να στοχάζεσαι
είναι σαν να τρως χωρίς να χωνεύεις»
Έντμουντ Μπερκ
GUY DE MAUPASSANT
ΚΡΑΤΑΙΑ ΩΣ ΘΑΝΑΤΟΣ
Εκδόσεις PRiNTA
Ένας διάσημος ζωγράφος στην τελευταία φάση της κα-
ριέρας και της ζωής του. Η αγωνία του καλλιτέχνη για το
αύριο. Η μοναξιά του αμετανόητου εργένη στα γεράματα.
Ο μακροχρόνιος δεσμός του με μια γυναίκα της υψηλής
κοινωνίας. Η επιστροφή της χαμένης του νιότης και το ξύ-
πνημα όλων του των αισθήσεων από την «ανάσταση» του
έρωτα. Η μάχη του ενάντια στο Τέλος. Η συντριβή του. Και
μια αριστουργηματική σκιαγραφία του χαρακτήρα και της
συμπεριφοράς του κοσμικού Παρισιού, που «ζει δίπλα στα
πάντα χωρίς να βλέπει τίποτα», από την καυστική πένα του Μωπασσάν.
ZOLA
ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΑΓΑΠΗΣ 29
Εκδόσεις PRiNTA
Eγκατεστημένη στο Παρίσι μετά το θάνατο του συζύγου
της, η Ελέν Γκρανζάν ζει μια ήσυχη, σχεδόν μοναστική
ζωή μαζί με τη μοναχοκόρη της, τη Ζαν. Από τα παρά-
θυρά της βλέπει καθημερινά να απλώνεται μπροστά της
η μυστηριώδης και τρομακτική μεγαλούπολη, την οποία
εξακολουθεί να μη γνωρίζει καθόλου. Είναι ευτυχισμένη
με τον τρόπο ζωής της. Η κόρη της είναι γι’ αυτήν το παν.
Η μόνη ιδέα που έχει για τη ζωή πέρα από τα στενά όρια
του σπιτιού της προέρχεται από τα βιβλία, αν και σπάνια
διαβάζει; Δύο καλοί φίλοι, που την επισκέπτονται μία φορά την εβδομάδα, αποτε-
λούν όλο κι όλο τον κοινωνικό της κύκλο.
Όμως, όσο κι αν το μέλλον της Ελέν διαγραφόταν ανέφελο, μια ασθένεια της κό-
ρης της θα φέρει την αναστάτωση. Μια σελίδα αγάπης θα προστεθεί στο βιβλίο της
ζωής της, αλλάζοντάς την ολότελα. Και το απέραντο Παρίσι θα σταθεί και για τις
δυο τους ο μοναδικός έμπιστος φίλος, πάντα έτοιμος ν’ ακούσει κάθε τους εξομο-
λόγηση, σαν «χορός αρχαίου δράματος», κατά το συγγραφέα.
Με τη Σελίδα αγάπης, τον όγδοο τόμο της σειράς των «Ρουγκόν-Μακάρ», ο Εμίλ
Ζολά αποδεικνύει ότι η πένα του παραμένει δυνατή και οι χαρακτήρες του ανάγλυ-
φοι και ζωντανοί, ακόμα κι όταν δεν ασχολείται μ’ ένα καυτό κοινωνικό πρόβλημα,
αλλά μ’ ένα «απλό» οικιακό δράμα.

