Page 9 - mag_116 (7)
P. 9

ΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΉΣΟΥΜΕ…                              του Γεράσιμου Γεωργάτου











               Στα δύο προηγούμενα σημειώματα αναφερθήκαμε στα γε-

               νικά χαρακτηριστικά του μεσαιωνικού κόσμου και τις γενι-

               κές κατευθύνσεις της μεσαιωνικής φιλοσοφίας. Ερχόμαστε


               τώρα πιο συγκεκριμένα τους βασικούς εκπροσώπους της

               πρώτης περιόδου της χριστιανικής φιλοσοφίας, της επο-

               νομαζόμενης και φιλοσοφίας των πατέρων, που θα τους

               παρουσιάσουμε συνοπτικά. Αυτό που επιχειρούν, όπως θα


               διαπιστώσετε, είναι να θεμελιώσουν την ανωτερότητα της

               χριστιανικής Πίστης έναντι του ειδωλολατρικού φιλοσοφι-

               κού Λόγου.






               Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΠΑΤΈΡΩΝ                                                                                           9







               Ο Ιουστίνος                                           κοινό στοιχείο τόσο στον Χριστια-

               από την Παλαιστίνη,                                   νισμό όσο και στην αρχαία φιλο-

               100-160 μ.Χ                                           σοφία. Συνεπώς, υποστηρίζει ότι

               Ο Ιουστίνος ασπάστηκε τον Χρι-                        τα δύο ρεύματα συνδέονται με μία
               στιανισμό εντυπωσιασμένος από                         εσωτερική  συγγένεια.  Η  διαφορά

               το θάρρος, την καρτέρια και την                       τους είναι μάλλον ποσοτική, γιατί

               πίστη των Χριστιανών στη διάρ-                        στη φιλοσοφία ο Λόγος αποκαλύ-

               κεια των διωγμών. Επιχείρησε να                       φθηκε σπερματικά, δηλαδή εν μέ-

               αποδείξει ότι υπάρχει συμφωνία                        ρει, ενώ στον Χριστιανισμό εμφα-
               ανάμεσα στη χριστιανική διδασκα-                      νίστηκε ολόκληρος στο πρόσωπο

               λία  και  στη  φιλοσοφία  των  μεγά-                  του Χριστού. Η φιλοσοφία δηλαδή

               λων  Ελλήνων  φιλοσόφων,  όπως                        περιέχει κομμάτια αλήθειας ενώ
               ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας και οι                         ο Χριστιανισμός είναι ολόκληρη

               Στωικοί. Αξιοποιεί γι` αυτό την έν-                   η αλήθεια. Έτσι, ο Χριστιανισμός

               νοια του Λόγου που ενυπάρχει ως                       έχει μεν κοινά σημεία με την ελλη-
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14