Page 39 - mag_108
P. 39
ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΓΑΛΙΑΤΣΟΥ
έναν ανδροκρατούμενο κόσμο, έτοιμη Όπως αναγγέλλεται όμως, ήδη, στην
να υποστεί την προδιαγεγραμμένη αλλ' προμετωπίδα:
αγέρωχη ήττα της. «Δεν γεννήθηκα για
το μίσος αλλά για την αγάπη». αλλά συμφιλείν έφυν
Με το κλείσιμο αυτής της άτυπης Δηλαδή:
τριλογίας η οποία ξεκίνησε με το Ο Κό-
σμος Σε Τρεις Πράξεις και συνεχίστηκε αλλά συμφιλείν έφυν
με το Στον Κήπο Γυναίκα – και αφού μας ώς την άκρη της αυτονομίας
προϊδέασε ενδιαμέσως με το θεατρικό ώς την άκρη του φόβου
της Η Άντιγόνη Στην Άϊτή – η ποιήτρια
φαίνεται να νιώθει για πρώτη φορά την στην όχθη της αγάπης
ανάγκη να «δοκιμάσει» την ατομική της
εμπειρία μέσα από μιαν έμφυλη ανά- Kαι αυτό φαίνεται να είναι! Ο ποτα-
γνωση της πολύπαθης διαχρονίας των
αισθημάτων. Το ατομικό αναβαπτίζεται μός επέστρεψε στην πηγή του. Η ιστο- 39
εδώ από το ιστορικό – ακόμα κι αν αυτή ρία εκβάλλει στις ρίζες της. Ο κύκλος
η Ιστορία μετρά απ' την αυγή του πολι- έκλεισε. Άπομένει όμως, πάντα, η Ιστο-
τισμού – μέχρι το σύγχρονο κοινωνικό ρία... Άλλά για όσο το Μέλλον θα είναι
και πολιτικό του πλαίσιο. Γυναίκα, για όσο η τελική συνάντησή
της με την Ιστορία θα εκκρεμεί, ένα αό-
Τι ενυπάρχει, λοιπόν, σ' αυτόν τον πόθο ρατο νήμα θα ενώνει τους αιώνες. Σαν
– της σύνθεσης, των προσώπων, της μυστική φωνή. Σαν ένα τραγούδι που
πολλαπλής Άντιγόνης, του κόσμου, για άρθρωσε τη σιωπή του για να κρατήσει
την ενότητα; Ο τίτλος ένα αποδεικνύεται ζωντανή την ιστορία του, και σήμερα η
ιδιαίτερα συνεπής: Η ιστορία μιας γυ- ιστορία αυτή υψώνεται με όλη την υλι-
ναίκας που συμβολίζει, γίνεται η ιστορία κή της δύναμη, ως Μούσα τρομερή και
της Γυναίκας. Η Γυναίκα δημιουργεί την ανεκλάλητος:
Ιστορία (της) και γράφει (για) το Μέλλον: Το όνομά μου είναι Άντιγόνη.
ώς την άκρη της αυτονομίας
ώς την άκρη του φόβου
στην όχθη της αγάπης
Ο Μανώλης Γαλιάτσος είναι συνθέτης.