Page 44 - mag_108
P. 44

ΚΟΜΠΟΖΑΡΙΣΜΑΤΑ


                                   ΓΥΝΑΊΚΕΣ
                            ΠΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝΤΑΊ:
                     ένα δημοφιλές θέ(α)μα!



               γυναικοκτονίες, το ελληνικό κοινό                     ζεται με «μικροαδυναμίες» βεβαίως,

               αρέσκεται να παρακολουθεί οκτώ                        που μοιάζουν, όμως, μηδαμινές μπρο-
               γυναίκες σε ένα έργο να παρουσιά-                     στά σε αυτές των γυναικών. Προβάλ-

               ζονται ως «ανήθικες», ύποπτες για                     λεται ως ευφυής που σκηνοθετεί τον
               φόνο(πισώπλατο μαχαίρωμα μάλιστα)                     θάνατό του για να αφήσει τις γυναίκες

               και συναισθηματικά αναίσθητες, που                    να αποκαλυφθούν (να τις «ξεμπρο-
               δεν είναι ικανές να πενθήσουν τον                     στιάσει») και να φτάσει το έργο στην

               «κύριο» του σπιτιού, ενώ το μόνο που                  κορυφαία ατάκα της γιαγιάς (ωριμότε-
               τις νοιάζει είναι να σώσουν το...τομάρι               ρη ηλικιακά όλων) στο τέλος: «Να του

               τους.                                                 ζητήσουμε συγγνώμη»! Στο τέλος πια,
               Η μόνη, ενδεχομένως, που εξαρχής                      ο άντρας αυτοκτονεί και τότε μόνο οι

               παρουσιάζεται ως λογική, έξυπνη και                   γυναίκες θρηνούν υποτυπωδώς, ενώ
               συναισθηματική είναι η μικρή Κατρίν                   διαπιστώνουν ότι «Εμείς τον σκοτώ-

               που έχει συνεργαστεί άψογα με τον                     σαμε με τον τρόπο μας. Όλες!» Ο Μαρ-
               πατέρα. Όχι τυχαία όμως. Η Κατρίν                     σέλ δε φταίει ποτέ τόσο! Πάντα κάποια
   44          είναι ανήλικη.  Δε  θεωρείται  ώριμη                  άλλη γυναίκα φταίει, που ο Μαρσέλ

               γυναίκα, άρα «άξια» χλευασμού. Είναι                  οδηγήθηκε σε οποιοδήποτε λάθος!

               «ένα αθώο κορίτσι».                                   Στις διαπιστώσεις και στα συμπερά-
                      Μέσα σε ένα σύνολο γυναικών                    σματα που προκύπτουν κάθε φορά,

               σίγουρα μπορούν να δημιουργηθούν                      χυμούν στην εκάστοτε ύποπτη για τον
               τριβές. Είναι χαρακτηριστικό της αν-                  φόνο όλες μαζί σαν ύαινες να την κα-

               θρώπινης φύσης η σύγκρουση. Άλλά,                     τασπαράξουν.
               συνήθως, η τριβή προκαλείται, επει-                          Εφόσον η επισήμη θέση και από-

               δή υπάρχουν ένα ή δύο άτομα με κοι-                   φαση της Κυβέρνησης είναι να «κα-
               νωνικές δυσκολίες που δεν μπορούν                     τεβάσει» από το ελληνικό Προξενείο

               να ενταχθούν με ομοψυχία στην ομά-                    της Νέας Υόρκης έργο τέχνης, αφιε-
               δα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση                       ρωμένο στην καταπίεση, στον εξευτε-

               συγκρούονται όλες με όλες! Οι συ-                     λισμό, αλλά και στον θάνατο που έχει
               γκρούσεις γίνονται και ανάλογα με                     προκαλέσει ανά τα χρόνια η θέση του

               την ηλικία ή το κοινωνικό status ορι-                 άνδρα ως δεσπότη, είναι συνειρμικά
               ζόντια  (Άυγουστίνα - Γκάμπι, Γκάμπι                  εύλογο το γεγονός, ότι «ανεβαίνουν»

               - Πιερέτ, Σουζάνα - Κατρίν, Λουίζα -                  έργα -θεατρικά εν προκειμένω- όπου
               Σανέλ), αλλά και κάθετα (Άυγουστίνα                   με ελαφρότητα διαιωνίζονται «κλασι-

               - Σουζάνα).                                           κές» απόψεις για τη γυναίκα. Τη «γυ-
                      Άντιθέτως, ο άντρας παρουσιά-                  ναικούλα», δηλαδή, που με το «ανό-
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49