Page 43 - mag_108
P. 43

της Νάγιας Ζάχαρη











                                                                     βαθμό, μάλιστα, που ακόμα και οι γυ-
                 Το ανέβασμα του έργου «8                            ναίκες μπορούσαν να διασκεδάσουν
               Γυναίκες Κατηγορούνται» του Ρομπέρ                    παρακολουθώντας  την  υποτίμησή
 ΓΥΝΑΊΚΕΣ      ΕΚΠΆ, με οδήγησε στη μελέτη της                       τους απο έναν θεατρικό συγγραφέα
               Τομά από το τμήμα Θεατρολογίας, του

                                                                     αρσενικού γένους, αποδεχόμενες
               παραστασιογραφίας του. Στην κατα-
                                                                     πλήρως την ταυτότητα, που τους είχε
               γραφή, δηλαδή, του συνόλου των πα-

 ΠΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝΤΑΊ:   ραστάσεών του. Τα αποτελέσματα που             ορίσει η κοινωνία. Ωστόσο, από τότε
                                                                     ως σήμερα έχουν γίνει πολλά βήματα
               προέκυψαν από αυτήν με προβλημά-
                                                                     σε επίπεδο φεμινιστικών διεκδικήσε-
 ένα δημοφιλές   το ελληνικό κοινό αποδέχεται παρα-                  τί ακόμα η παράσταση χαίρει τέτοιας
               τισαν γενικότερα σε σχέση με το πώς
                                                                     ων ατομικά ή συλλογικά. Όμως, για-

               στάσεις με περιεχόμενο μειωτικό ως
                                                                     δημοφιλίας; Πώς δεν ξεχάστηκε ως
               προς τη γυναίκα και τη θέση της στη
                                                                     ξεπερασμένη;
               σύγχρονη κοινωνία.

                                                                            Άυτό δεν είναι κάτι που θα πρέ-
 θέ(α)μα!        έργο είναι ιδιαιτέρως αγαπητό στο                   πει να προξενεί εντύπωση ή απορία                          43
                      Καταρχάς, το συγκεκριμένο
                                                                     τελικά! Η ελληνική κοινωνία στο με-
               ελληνικό κοινό. Άνεβαίνει συχνά από
                                                                     γαλύτερο μέρος της, καθώς λειτουρ-
               μεγάλους θιάσους σε θέατρα, που
                                                                     γεί μέσα σε ένα αυστηρά πατριαρχικό
               έχουν ως βασικό σκοπό την εισπρα-
               κτική επιτυχία, αλλά και μικρούς θιά-                 πλαίσιο και δυσκολεύεται να ξεφύγει
                                                                     από αυτό, εξακολουθεί να απολαμβά-
               σους σε προάστια Άθήνας και Θεσσα-                    νει ρόλους που θίγουν τις γυναίκες: η
               λονίκης ή μικρές επαρχιακές πόλεις.                   κακιά ή τσιγγούνα πεθερά, η στριφνή

               Προτιμάται ακόμα και από ερασιτε-                     «γεροντοκόρη» κουνιάδα, η «εύκο-
               χνικούς θιάσους και θεατρικές ομά-                    λη» κόρη. Επίσης, η συνδεδεμένη με

               δες ανηλίκων!                                         έντονη ερωτική δραστηριότητα κα-
                      Τα  τελευταία  χρόνια  παίζεται                μαριέρα, που έχει υποστεί ταπείνωση

               πολύ περισσότερο από την εποχή που                    και εξευτελισμό, θεωρείται σχεδόν
               πρωτοπαρουσιάστηκε στο ελληνικό                       στερεοτυπικά πια περισσότερο ρόλος

               κοινό. Γραμμένο τη δεκαετία του '50                   της παγκόσμιας πορνογραφίας, που

               έχει περιγράψει εύστοχα την αντίληψη                  ικανοποιεί τον άντρα - δεσπότη του
               για τις θηλυκότητες την εποχή εκείνη.                 σπιτιού παρά σεβαστό, εργαζόμενο

               Μια αντίληψη που ήταν αποδεκτή από                    πρόσωπο. Όλες περιστρέφονται δο-
               την ευρεία μάζα του κοινού, καθώς                     ρυφορικά γύρω από τον άντρα, ζω-

               ο μισογυνισμός είχε εσωτερικευτεί                     ντανό ή νεκρό.
               σε ολόκληρη την κοινωνία. Σε τέτοιο                          Στη χώρα που μαστίζεται από
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48