Page 72 - mag_19
P. 72

ΥΓΕΙΑ  ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

                από την Άννα - Μανουέλα Μιχέλη
























            Bullying                                                ντάς τον αν λόγω δυσκολίας ετοιμάζεται





                                                                    να εγκαταλείψει την προσπάθεια ή και δη-
            ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ;
                                                                    μιουργώντας ως ένα βαθμό προϋποθέσεις
               γενειακούς κανόνες συμπεριφοράς, τους                για θετικές εξελίξεις. Στην περίπτωση των
               οποίους θα τοιχοκολλήσουν. Ανάλογα με                λεγόμενων προκλητικών θυμάτων είναι κα-
               τη συμμόρφωση σε αυτούς θα πρέπει να                 θήκον των γονιών να βοηθήσουν το παιδί
               υπάρχουν έπαινοι ή κυρώσεις. Είναι επίσης            να βρει και να μάθει να  χρησιμοποιεί τρό-
   72          σημαντικό οι γονείς να προσπαθούν να                 πους αντίδρασης που δεν θα εξοργίζουν
               γνωρίζουν τους φίλους των παιδιών τους –             τόσο το περιβάλλον.
               περνώντας λίγο χρόνο μαζί τους– και να ξέ-           Το σχολείο θα μπορούσε να βοηθήσει
               ρουν τι κάνουν όταν βρίσκονται μόνοι τους.                                                                                                      ώστε να αναπτυχθεί μια θετική σχέ-
               Σε σχέση με το θύμα, ο εκπαιδευτικός που             ση ανάμεσα στους γονείς του θύτη και
               παρεμβαίνει και γνωστοποιεί το ζήτημα –              του θύματος καθώς αυτό βοηθά ιδιαί-
               συχνά παρά τη θέληση του θύματος– έχει               τερα στην επίλυση του προβλήματος.
               το καθήκον και να το προστατέψει, διαφο-             Ωστόσο, επειδή συχνά ανάμεσα στις δύο
               ρετικά μπορεί να χειροτερέψουν τα πράγ-              οικογένειες υπάρχει ένταση και εχθρικό
               ματα γι’ αυτό και βεβαίως να ενημερώσει              κλίμα μία κοινή συνάντηση θα πρέπει να
               τους γονείς του. Οι γονείς αντίστοιχα θα             προετοιμάζεται κατάλληλα και να κρίνεται
               πρέπει να ενημερώσουν το σχολείο ακόμη               σε κάθε περίπτωση το αν μπορεί να γίνει.
               κι αν έχουν μόνο υποψίες. Θα πρέπει να               Το τελευταίο μέτρο σε ατομικό επίπεδο εί-
               φροντίσουν να αυξηθεί η αυτοεκτίμηση του             ναι η μετακίνηση των επιθετικών μαθητών
               παιδιού τους, βοηθώντας το να αναπτύξει              κι όχι του θύματος σε άλλο σχολείο ενώ
               όποιες κλίσεις και θετικά χαρακτηριστικά             εάν τα περιστατικά είναι σοβαρά μπορεί
               διαθέτει. Να του παρέχουν μέσω εξωσχο-               να χρειαστεί η εμπλοκή ειδικών ψυχικής
               λικών δραστηριοτήτων, ένα νέο κοινωνικό              υγείας για την ανακούφιση και στήριξη του
               περιβάλλον στο οποίο δεν θα είναι στοχο-             θύματος.
               ποιημένος και στο οποίο μπορεί να κάνει
               ένα φίλο. Τέλος να τον ενθαρρύνουν ενερ-
               γά  να  πλησιάσει  κάποιο  συμμαθητή  του             Η Άννα-Μανουέλα Μιχέλη
               ήρεμο, φιλικό ή και επίσης απομονωμένο
               για να κάνουν παρέα, συχνά προτείνοντας               είναι Παιδοψυχίατρος MD
               του συγκεκριμένους τρόπους και στηρίζο-               Νευροεπιστημών με ειδίκευση
                                                                     στην Οικογενειακή Θεραπεία.
                                                                     amicheli13@yahoo.gr
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77