Page 70 - mag_19
P. 70

ΥΓΕΙΑ  ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
                                                           Τι

                                    μπορούμε


                             να κάνουμε;



















                      μπορούμε, λοιπόν, να κάνουμε
               Τι ια  τον  εκφοβισμό  ώστε  κανέ-
                      γ
               να παιδί να μη βιώνει φόβο ή απόρρι-
               ψη  όταν  βρίσκεται  στο  σχολείο  του;
               Μελέτες έχουν αποδείξει  ότι η  αντιμε-                εμπειριών, διατήρηση της ενεργής εμπλοκής,
               τώπιση είναι θέμα θέλησης και εμπλο-                   υποστήριξη και ανταλλαγή ιδεών. Επιπλέον,
               κής από την πλευρά των ενηλίκων. Ένα                   η ύπαρξη ενός κοινού σχεδίου δράσης, αυ-
               ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρέμβασης                      ξάνει το αίσθημα ασφάλειας του εκπαιδευτι-
               περιλαμβάνει:                                          κού για τον τρόπο που διαχειρίζεται τα διά-
   70                                                                 φορα περιστατικά και περνά στους μαθητές
               Α. ΜΕΤΡΑ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.                     ένα σαφές μήνυμα. Κρίσιμο μέτρο στο επίπε-
               Μια ημερίδα ενημέρωσης για το φαι-                     δο του σχολείου είναι η επαρκής επιτήρη-
               νόμενο (με στοιχεία και από το ίδιο το                 ση των παιδιών από τους εκπαιδευτικούς
               σχολείο αν υπάρχουν) στους εκπαιδευ-                   στα διαλείμματα ή σε άλλες κενές ώρες.
               τικούς, τους γονείς και τα παιδιά από                  Εννοείται ότι οι εκπαιδευτικοί δεν αρ-
               ειδικούς επαγγελματίες, είναι το πρώτο                 κεί απλώς να είναι παρόντες αλλά να
               βήμα. Στην ημερίδα αυτή θα πρέπει επίσης               είναι έτοιμοι να παρέμβουν άμεσα σε
               να  καθοριστεί  από  όλους  τους  εμπλεκόμε-           περιστατικά εκφοβισμού ή σε υποψία
               νους, ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα δρά-                 τους, ακόμη κι όταν τα παιδιά λένε ότι
               σης που θα διέπεται από συγκεκριμένες αρ-              απλώς  κάνουν  πλάκα.  Η  παρέμβαση
               χές και μέτρα. Επαναληπτικές συναντήσεις               θα πρέπει να είναι αποφασιστική και
               εκπαιδευτικών-γονέων  θα  πρέπει  να  ακο-             σταθερή και να εκπέμπει στους μαθητές
               λουθήσουν, ώστε να προάγεται η στενή συ-               το μήνυμα ότι «το νταηλίκι δεν περνά». Οι
               νεργασία ανάμεσα στο σχολείο και το σπίτι, η           επιτηρητές θα πρέπει να ανταλλάσουν με-
               κοινή στάση τους απέναντι στον εκφοβισμό               ταξύ τους πληροφορίες σχετικά με τα περι-
               αλλά  και για να μην ατονήσει η επαγρύπνηση            στατικά που υποπίπτουν στην αντίληψή τους
               για το φαινόμενο. Στις συναντήσεις αυτές, οι           και να ενημερώνουν τον υπεύθυνο καθηγη-
               γονείς θα πρέπει να ενθαρρύνονται ώστε να              τή της τάξης των εμπλεκόμενων μαθητών.
               επικοινωνήσουν με τους εκπαιδευτικούς αν               Άλλα μέτρα περιλαμβάνουν οι μικρότεροι
               υποψιάζονται ότι το παιδί τους εμπλέκεται              μαθητές να κάνουν διάλειμμα ξεχωριστά
               σε bulling, αλλά και να ενημερώνονται για το           από τους μεγαλύτερους, απομονωμένοι
               πώς θα πρέπει να αντιδρούν. Οι συναντήσεις             χώροι του προαυλίου να αποκλείονται
               μεταξύ των εκπαιδευτικών είναι επίσης πολύ             και άλλοι όπως οι τουαλέτες να επιτη-
               σημαντικές καθώς προσφέρουν ανταλλαγή                  ρούνται ιδιαίτερα.
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75