Page 87 - mag_29
P. 87
από τη Γεωργία Δουκοπούλου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
1. Ψωνίστε το φαγητό
μαζί του!
Η αγορά ειδών διατροφής μπορεί να δι-
δάξει το παιδί σας πολλά πράγματα σχε-
τικά με τα τρόφιμα και τη διατροφή. Συ-
ζητήστε μαζί του από πού προέρχονται τα
φρούτα, τα λαχανικά, οι φυτικές ίνες, το
γάλα, το κρέας. Εκπαιδεύστε το να ψωνί-
ζει σωστά και να κάνει υγιεινές επιλογές.
3. Προσφέρετε
το ίδιο φαγητό σε όλους!
Σταματήστε να μαγειρεύετε ξεχωριστά
φαγητά για να ικανοποιήσετε τα παιδιά
σας. Έχετε πάντα κατά νου ότι οι γο- 87
νείς αποφασίζουν τι θα φάνε τα παιδιά.
Εάν το μικρό σας αντιληφθεί πως με το
να αρνηθεί να φάει το ήδη μαγειρεμένο
φαγητό, εσείς γρήγορα θα του φτιάξε-
τε αυτό που του αρέσει, τότε πολύ απλά
2. Γίνετε δημιουργικοί θα εκμεταλλεύεται αυτήν την κατάσταση.
στην κουζίνα! Εξάλλου, είναι πιο εύκολο να σχεδιάζετε
Τα παιδιά που βοηθούν στη προετοιμα- και τα οικογενειακά γεύματα, όταν όλοι
σία του γεύματος, τρώνε περισσότερα τρώνε από το ίδιο φαγητό.
λαχανικά σε σύγκριση με όσα δεν συμ-
μετέχουν καθόλου στη διαδικασία του 4. Ανταμείψτε το παιδί με
μαγειρέματος, σύμφωνα με μία πρόσφα- την προσοχή σας,
τη έρευνα. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να όχι με φαγητό!
σας βοηθήσει και να εφεύρει νέα σνακ, Δείξτε την αγάπη σας με αγκαλιές και φι-
τεμαχίζοντας το φαγητό σε αστεία και εύ- λιά, με παιχνίδι και βόλτα. Προτιμήστε να
κολα σχήματα με τους κόπτες μπισκότων ΜΗΝ του προσφέρετε γλυκά, για να το
ή ονομάστε ένα φαγητό που το παιδί σας επιβραβεύσετε ή να του δείξετε τη στορ-
βοήθησε να ετοιμαστεί, όπως η «σαλά- γή σας. Μπορεί να του δημιουργηθεί το
τα του Πανούλι» ή «η φρουτοσαλάτα της αίσθημα ότι μπορεί να χρησιμοποιεί το
Μαρίας». Οι πιθανότητες να φάνε το φα- φαγητό για να ανταπεξέλθει σε άλλα συ-
γητό το οποίο βοήθησαν να γίνει, είναι ναισθήματα.
πολύ περισσότερες.