Page 94 - mag_39
P. 94
ΔΙΑΤΡΟΦΗ & υγΕΙΑ
• 5 γεύματα φρούτων και θα αποκτήσουν πλεονάζον βάρος και
<<
λαχανικών την ημέρα δεν θα φέρουν πίσω στις αποσκευές
τους άσχημες διατροφικές συνήθειες
Τα καλοκαιρινά φρούτα και λαχανικά που θα δυσκολευτούν να ξεχάσουν!
είναι νόστιμα, λαχταριστά και δροσι-
στικά! Εκμεταλλευτείτε τα δροσερά Ποικιλία - Ισορροπία
καρπούζια, πεπόνια, κεράσια, ροδά- - Μέτρο
κινα και τις ζουμερές ντομάτες και αγ- είναι οι λέξεις «κλειδιά» που πρέπει να
γουράκια! Ετοιμάστε σαλάτες ή λαχτα- έχετε πάντα στο μυαλό σας. Ότι μαθαί-
ριστές φρουτοσαλάτες και πάρτε τις νουμε στην παιδική μας ηλικία, μας συ-
μαζί στις βόλτες και στην παραλία.
ντροφεύει σε όλη μας τη ζωή!
• Μην ξεχνάτε το γάλα!
Οι ανάγκες των παιδιών σε ασβέστιο
θα πρέπει να καλυφθούν και το καλο-
94 καίρι, γι’ αυτό φροντίστε για τουλάχι-
στον 2 μερίδες γαλακτοκομικών κάθε
μέρα, όπως γάλα, γιαούρτι, τυρί κτλ.
Μια επιλογή μπορεί να είναι και γάλα
και γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά.
• Βάλτε όρια στα παγωτά
Σε κανένα παιδί δεν μπορούμε να στε-
ρήσουμε τη χαρά του παγωτού το καλο- Βιβλιογραφία:
καίρι, αλλά μπορούν να τεθούν κάποια 1. Satter, E., (1995). Feeding dynamics: Helping
όρια στην κατανάλωσή του. Υπερμε- children to eat well. Journal of Pediatric Health Care,
γέθεις μερίδες δεν απευθύνονται σε Vol.9(4), pp. 178–184
2. Fogelholm, M., Nuutinen, O., Pasanen, M.,
μικρά παιδιά και σαφώς περισσότερα Myohanen, E., Saatela, T., (1999). Parent-child
από ένα παγωτό την ημέρα παρέχουν relationship of physical activity patterns and obesity.
International Journal of Obesity and Related Metabolic
μεγάλο πλεόνασμα θερμίδων, χωρίς Disorders : Journal of the International Association for
καμία θρεπτική αξία. the Study of Obesity, Vol.23(12), pp1262-1268
3. Gottesman, M., (2002). Helping toddlers eat well.
Journal of Pediatric Health Care, Vol.16(2), pp. 92–96
Εξίσου σημαντικό, βέβαια, είναι να εν- 4. Knai, C., Pomerleau, J., Lock, K., McKee, M., (2006).
θαρρύνετε παράλληλα και η σωματική Getting children to eat more fruit and vegetables: A
systematic review. Preventive Medicine, Vol.42(2),
δραστηριότητα των παιδιών. Έτσι, δεν pp.85–95