Page 57 - mag_42
P. 57
της Κατερίνας Τζαβάρα
νίζουν αποτελεσματικά τις παιδικής λογοτεχνίας, φυ- προσπαθεί να βελτιώνεται
κινήσεις τους εξαρτώνται σική άσκηση, εργασία σε και να κερδίζει τον έλεγχο
από τον ατομικό ρυθμό ανά- ομάδες αλλά και εξατομι- των κινήσεων και δράσεών
πτυξης αλλά και το περι- κευμένη βοήθεια στους μα- του. Αυτό το τελευταίο εί-
βάλλον μάθησης στο οποίο θητές ενισχύουν την τάση ναι και το πιο σημαντικό.
αυτονόμησής τους και βελ- Ένα μάθημα για όλους μας,
τιώνουν τη λεπτή και αδρή μια στάση ζωής που θα πρέ-
κινητικότητα. πει να εφαρμόζουμε, εμείς
Εμπιστευθείτε και συζη- οι ενήλικες, είναι το να δη-
τήστε τις ανησυχίες σας μιουργούμε εσωτερικό κί-
με τη/τον νηπιαγωγό νητρο στο παιδί μας, στους
του παιδιού σας, είναι μαθητές μας. Να τους δί-
κατάλληλα καταρτισμένη/ νουμε ευκαιρίες για δράση,
ος για να συνδράμει στην χωρίς να ευνουχίζουμε την
ανεξαρτητοποίησή του και πρωτοτυπία και την ελεύ-
το μόνο που χρειάζεται θερη έκφραση που μπορεί
είναι η δική σας ειλι- να επιδείξουν. Να αποφεύ-
κρινής στάση και συνερ- γουμε την επιβράβευση μια
γασία! Αφήστε στην άκρη επιθυμητής συμπεριφοράς 57
τις υπερβολικές αντιδρά- με υλικά δώρα ή ανταπο-
σεις και τη διάθεση να… δοτική συμπεριφορά. «Αν
υπερπροστατεύσετε το αγ- τακτοποιήσεις τα παιχνίδια
θα βρεθούν. Στα σχολεία, γελούδι σας και αρχίστε να σου θα πάμε στο πάρκο το
διεθνώς, έχουν υιοθετηθεί σημειώνετε όλα αυτά που απόγευμα», «Δεν θα σου
πολλές προσεγγίσεις που καταφέρνει να πραγματο- πάρω το παιχνίδι που θέ-
συμβάλλουν στη δημιουρ- ποιήσει μόνο του στο σπίτι, λεις αν δεν τρως το φαγη-
γία ενός υποστηρικτικού χωρίς τη δική σας βοήθεια τό σου», «Μπράβο, αγάπη
περιβάλλοντος μάθησης. ή άλλων ενηλίκων. Συ- μου, ντύθηκες μόνη σου;
Αυτό σημαίνει πως ο/η γκρίνετε με τις αντίστοιχες Να δεις τι έκπληξη σου
παιδαγωγός δημιουρ- δεξιότητες στο σχολείο και ετοιμάζει η μαμά που έγι-
γεί εκείνες τις συνθήκες θα δείτε πόσα περισσότερα νες καλό παιδάκι…». Εκ-
που θα βοηθήσουν κάθε πράγματα κάνει μόνο του φράσεις και συμπεριφορές
παιδί χωριστά και όλα εκεί, είτε γιατί υπακούει τέτοιου τύπου ενισχύουν
μαζί να καλλιεργήσουν στους κανόνες της τάξης, την πεποίθηση του παιδιού
τις ξεχωριστές δεξιότη- είτε γιατί θέλει να νιώθει ότι κάθε ενέργεια γίνεται με
τες και παράλληλα να ικανός και αυτοδύναμος αντάλλαγμα ένα «δωράκι»,
τις αξιοποιήσουν προς μέσα στην ομάδα των συμ- πως μπορεί να μετατρέπε-
όφελος της ομάδας της μαθητών, είτε γιατί θέλει ται από «κακό» σε «καλό»
τάξης. Παιχνίδια, θεατρι- την επιβεβαίωση της/του παιδάκι, όποτε έχει κάτι να
κές και αθλητικές δράσεις, νηπιαγωγού, είτε γιατί έχει κερδίσει και πως οι γονείς
συζητήσεις και αναγνώσεις κατανοήσει την ανάγκη να του δεν του έχουν πραγμα-