Page 54 - mag_42
P. 54
ΠΑΙΔΙΑ & σΧΟλΕΙΟ της Κατερίνας Τζαβάρα
Δεν μπορώ
να το κάνω
μόνος μου
Η κατακτΗσΗ τΗσ αυτονομίασ
στΗν προσχολίκΗ Ηλίκία
Οι σημαντικές κοινωνικές, οικονομικές και τεχνο-
λογικές εξελίξεις, που οδήγησαν στην ανασύσταση
των προγραμμάτων σπουδών στο εκπαιδευτικό σύ-
54 στημα, κατέδειξαν την ανάγκη ανάπτυξης ενός σχο-
λείου, ανοιχτού στην κοινωνία, που θα προσφέρει
ένα ελκυστικό και ευέλικτο περιβάλλον μάθησης για
τα παιδιά, μέσα από τη διαδικασία της βιωματικής
ανακάλυψης της γνώσης. Κι αν ακόμη στις υπόλοι-
πες βαθμίδες της εκπαίδευσης αυτή η αλλαγή δεν
επιτεύχθηκε με επιτυχία, στον τομέα της προσχολι-
κής αγωγής προσέφερε επιπλέον ευκαιρίες για την
ανάπτυξη νέων γνωστικών και κοινωνικών δεξιο-
τήτων στους μαθητές και τις μαθήτριες με απώτερο
σκοπό την ενδυνάμωση της σωματικής και ψυχικής
υγείας και την ψυχοκοινωνική τους προσαρμογή.
y v R ω τ