Page 55 - mag_42
P. 55

Δεν μπορώ



























               Από τους πρώτους μήνες              στην ατομική τους φροντί-           τί έχουν πολλαπλές δυ-
               της ζωής του ένα παιδί              δα, την ανάληψη ρόλων κι            νατότητες και εμφανίζουν
               προσπαθεί να επικοινω-              ευθυνών, την ασφάλεια και           συγκεκριμένες δεξιότητες
               νήσει με τους ανθρώπους             προστασία τους. Πολλές              σε διαφορετικές ηλικίες.
               στο περιβάλλον του με δι-           φορές οι γονείς εκμυστη-            Ονομάζονται «ηλικίες-

               άφορους τρόπους και να              ρεύονται στους παιδαγω-             κλειδιά» (developmental
               ανακαλύψει νέους για να             γούς πως το «μικρό» τους            milestones) και ισχύ-
               ικανοποιήσει τις ζωτικές            δεν τα καταφέρνει πολύ              ουν με μικρές παραλλα-                   55
               του ανάγκες αλλά και την            καλά στο ντύσιμο, την του-          γές για τα περισσότερα

               ανάγκη για κοινωνική επα-           αλέτα, το φαγητό… Ζητούν            παιδιά  με  φυσιολογική
               φή, αυτονομία και κατάκτη-          την κατανόηση και τη βο-            ανάπτυξη. Αν κάποιες από
               ση. στην ηλικία των 3-5             ήθεια της/του νηπιαγωγού            τις δεξιότητες δεν εμφα-
               ετών είναι, ήδη, έτοιμο             «τουλάχιστον, για τις πρώ-          νίζονται ακριβώς σε κάθε
               να λειτουργήσει αυτό-               τες μέρες…». Από το ύφος            αναπτυξιακό στάδιο, όπως
               νομα σε πολλά επίπεδα               και την επιλογή των λέξε-           θα σας το περιγράψει ο παι-
               χτίζοντας, έτσι, τα πρώ-            ων που χρησιμοποιούν,               δίατρός σας, δεν σημαίνει
               τα σκαλοπάτια της δι-               αμέσως, καταλαβαίνουμε              πως υπάρχει κάποια ανα-

               αδρομής του προς την                πως η εικόνα που έχουν              πτυξιακή διαταραχή.  Κάθε
               ατομική ανεξαρτησία.                οι γονείς για το παιδί τους         παιδί έχει τον δικό  του,
               Οι παιδαγωγοί ανέπτυξαν             είναι αυτή του αδύναμου,            ατομικό ρυθμό ανάπτυξης
               τεχνικές για την ενθάρ-             ανήμπορου, να κατακτή-              που  διαφοροποιείται από
               ρυνση των παιδιών στην              σει πράγματα, μωρού που             των συνομηλίκων του.
               κατάκτηση της αυτονομίας            χρειάζεται ντάντεμα και κά-         Παρ’όλα αυτά, αν διατηρεί-
               τους και ενσωμάτωσαν στις           ποιον να τρέχει από πίσω            τε ανησυχίες για συνήθει-
               διδακτικές  τους  πρακτικές         του για να το βοηθήσει…             ες και δεξιότητες που σας

               κατάλληλα        σχεδιασμένα        Στην        πραγματικότητα,         προβληματίζουν ή αργούν
               παιχνίδια ώστε τα παιδιά            όλα τα παιδιά «μπορούν              αρκετά να εμφανιστούν στο
               να εξασκούνται καθημερινά           να τα καταφέρουν» για-              παιδί σας, καλό είναι να
             α u χ β k ε
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60