Page 60 - mag_42
P. 60
ΠΑΙΔΙΑ & σΧΟλΕΙΟ
Δεν μπορώ
να το κάνω
μόνος μου
Η κατακτΗσΗ τΗσ αυτονομίασ
στΗν προσχολίκΗ Ηλίκία
Μικρά tips
για μεγάλα αποτελέσματα
Παρέχουμε στο παιδί υλικά (πλαστελίνη, τέμπερες, πινέλα, δακτυλο-
μπογιές, μαρκαδόρους, χαρτιά, εφημερίδες, ψαλίδι, κόλλες, κουμπιά,
υφάσματα) για την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας των δακτύ-
λων και φτιάχνουμε πράγματα μαζί του.
Παίζουμε θέατρο με δακτυλόκουκλες.
Μαγειρεύουμε μαζί δείχνοντας τη σωστή μέτρηση και χρήση των
υλικών.
Γράφουμε και διακοσμούμε σαν αφίσα για το παιδικό δωμάτιο τους κα-
νόνες οικιακής συμπεριφοράς.
Διαβάζουμε μαζί βιβλία, εφημερίδες, συνταγές, ταξιδιωτικούς χάρτες
60 και παίζουμε το κυνήγι του θησαυρού.
Ετοιμάζουμε χειροποίητα δωράκια-έκπληξη για τον μπαμπά ή τη
μαμά, τους παππούδες, τους δασκάλους, τα αδέλφια μας.
Επισκεπτόμαστε τα μαγαζιά της γειτονιάς δίνοντας κάποιο ρόλο ευ-
θύνης στο παιδί (να βρει το γάλα στο σούπερ μάρκετ, να κρατάει το
ψωμί, να είναι υπεύθυνο για τα χρήματα και την απόδειξη, κλπ.)
Παίζουμε παιχνίδια με το φως και τη σκιά, με έναν φακό στο δωμά-
τιο για να εξασκήσουμε τον οπτικό συντονισμό και την παρατηρητι-
κότητα.
Γραφόμαστε σε ένα εργαστήριο δημιουργικής απασχόλησης, στο γυ-
μναστήριο του δήμου ή στο κολυμβητήριο. Υπάρχουν τμήματα και
επιλογές για όλα τα βαλάντια.
Επισκεπτόμαστε μουσεία, αθλητικούς χώρους, κοντινά δάση και πο-
τάμια, ό,τι μπορεί να δημιουργήσει μια υγιή επαφή του παιδιού με
τη φύση, την τέχνη και τον αθλητισμό για να καλλιεργήσουμε την
παρατηρητικότητα, τη φαντασία του, τη φυσική δραστηριότητα και
την αδρή κινητικότητα και να οικοδομήσουμε αρχές σεβασμού και
φροντίδας του τόπου και της κληρονομιάς μας.
Όλοι χρειαζόμαστε κάποιον να μας προσέχει, πιο πολύ κι από αυτό
χρειαζόμαστε κάποιον να μας αγαπά για να μας δίνει φτερά να πετάξουμε.
Κ.Τ.