Page 57 - mag_60
P. 57
της Μαράννας Κουμαριανού
ως διαφορετικό αυτά που τους δίνουμε. δους μικρές «υπηρεσίες» που απορρέουν
Από την άλλη, αυτό είναι υπέροχο, γιατί από την επαφή τους με τον υλικό κόσμο.
βλέπουμε μικρούς ανθρώπους να ζητά-
νε και να διψάνε για ζωή. Κατά πόσο το Ευχή μου, λοιπόν, είναι, για τη νέα αυτή
εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να ικα- χρονιά που ξεκινάει, να ανταποκριθούμε
νοποιήσει και να βοηθήσει σε αυτά; Η στις προσδοκίες των παιδιών και να μά-
εύκολη απάντηση που σε όλους έρχε- θουμε να ακούμε τις ανάγκες τους. Να
ται είναι ότι δεν μπορεί. Όμως, επειδή τους δίνουμε λόγους και τρόπους να μα-
έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους, η θαίνουν, συνδέοντας τη γνώση αυτή με τη
πραγματική απάντηση είναι ότι ο καθέ- ζωή, γιατί τα παιδιά μας είναι το μέλλον
νας μας μπορεί, αν δώσει χώρο στα μας και μόνο αν τους δώσουμε χώρο να
παιδιά, αν γίνει παρατηρητής τους και μάθουν και να προσφέρουν και αν τα βο-
με κεραίες ανοιχτές να αναζητά και να ηθήσουμε σωστά θα
αφήνει να ξεδιπλωθούν τα λεπτά σήμα- μπορέσουμε να έχουμε
τα που δίνουν. υγιείς ενήλικες
και ένα καλύτερο
Κάθε παιδί, όταν καταφέρνει κάτι νιώ- αύριο!
θει μεγάλη ικανοποίηση. Τα μάτια του
φωτίζουν και χαμογελάει ενώ μπορεί να Καλή χρονιά!
υπάρχει και μεγάλο αίσθημα ότι με αυτό
που κατάφερε να κάνει είναι χρήσιμο
για τους άλλους!
Το «έμαθα να δένω τα κορδόνια μου»,
για το παιδί έχει μέσα του ενθουσιασμό
και μια νέα ικανότητα, μια αίσθηση ότι
δε θα χρειάζεται πια τη μαμά ή τον
μπαμπά και έτσι θα τους βοηθάει με το
να τους αφαιρεί κάτι που μέχρι τώρα
εκείνοι έπρεπε να κάνουν γι’ αυτό. Και
αυτό είναι μεγάλο και σημαντικό κατόρ-
θωμα για τα παιδιά!
Νιώθουν δικαιοσύνη
και προσφορά. Ότι είναι χρήσιμα!
Μέσα από αυτό αποκτούν αξία
και την αίσθηση ότι αρχίζουν να
γίνονται ισότιμα μέλη με τους
ενήλικες. Γιατί, αν το καλοσκεφτούμε, τι
άλλο μπορεί να προσφέρει ένα παιδί σε
μια κοινωνία ενηλίκων από τέτοιου εί-