Page 54 - mag_60
P. 54
Το ΑΛφΑΒΗΤΑρΙ ΤΗσ ζωΗσ
M(ι) όπως
Μαθαίνω!
Κάθε τέτοια περίοδο με πιάνει και ονειρεύομαι. Ονει-
ρεύομαι τη χρονιά που έρχεται, τα παιδιά που θα έρ-
θουν και το ρόλο μου μαζί τους – κοντά τους. Κι εκεί
54
είναι που αρχίζω να σκέφτομαι: τι θα τους μάθω, τι
θα πάρουν από εμένα, πώς θα παντρέψω τις ανάγκες
τους, τι ανησυχίες θα έχουν, πώς θα μπορέσω να αγ-
γίξω τις ψυχές τους…
Ναι, ξεκινάω λίγο ανάποδα το γράμμα Κάθε χρόνο, κάθε δάσκαλος έχει να
αυτό αλλά οι σκέψεις αυτές κάθε χρόνο, αντιμετωπίσει νέους –ή και τους ίδιους
σαν να είναι η πρώτη φορά κάθε φορά, κάποιες φορές- μαθητές. Μια από τις βα-
με κατακλύζουν και μου παίρνουν τον σικές του υποχρεώσεις είναι να φέρει εις
ύπνο! Ας πάμε όμως από την αρχή: έχου- πέρας μια ύλη, αυξημένων απαιτήσεων,
με τη λέξη «μαθαίνω». Μαθαίνω, από τη που επιβάλλεται από το υπουργείο, ενώ
μία σημαίνει αποκτώ γνώση ή σύνολο για όλους τους μαθητές θεωρείται ότι
γνώσεων, πληροφορούμαι, αφομοιώνω γνωρίζουν την ύλη των ετών που έχουν
– εξοικειώνομαι με κάτι και από την άλλη προηγηθεί, ακόμη κι αν πρόκειται για
σημαίνει διδάσκω – μεταδίδω γνώσεις πρωτάκια. Κι έτσι όλοι ξεκινάμε.
και εμπειρία.
Στον πρώτο ορισμό, θα πρόσθετα και την Οι δάσκαλοι με τα «πρέπει να γνωρίζει
έννοια του να μπορώ αυτό που έμαθα να να… και πρέπει να μάθει να…» και από
το χρησιμοποιήσω και αξιοποιήσω. Να την άλλη οι γονείς καμαρώνουν με τα
μου είναι χρήσιμο. «εμένα το παιδί ξέρει να…» ή απορούν