Page 60 - mag_61
P. 60
ΒΙΒΛΙοπΑρουσΙΑσεΙσ
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ Α. ΜΑΝΤΗΣ
Η ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΟΙ ΤΥΦΛΟΙ
Εκδόσεις ΩΚΕΑΝΙΔΑ Εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ
Την επομένη των Ολυμπιακών Αγώνων του Καλοκαίρι 2011. Ο Ισίδωρος αναζητά τη
2004 η ελληνική επικράτεια είχε μετατραπεί σε Σοφία στα στενά της ταραγμένης Αθή-
εργοστάσιο αισιοδοξίας. Τα ταμπλό βιβάν του αι- νας. Ο Κλεάνθης, ερασιτέχνης συλλέ-
ώνιου ελληνισμού κατά τη διάρκεια της τελετής κτης στοιχείων και φύλακας του «Βιβλί-
60 έναρξης, τα μετάλλια, κυρίως όμως η επιτυχία ου των Πάντων», πιστεύει ότι μπορεί να
μιας επιχείρησης πολύ μεγάλης για τα «δικά» τον βοηθήσει.
μας μέτρα είχαν έρθει να προστεθούν στην επι- Απρίλιος 1972. Ο Γιώργος είναι ένας νε-
τυχία του Euro. αρός εύζωνας που πρόκειται να πρω-
Τέσσερα μόλις χρόνια μετά τα γήπεδα και οι λοι- ταγωνιστήσει σε μια θεατρική παράστα-
πές εγκαταστάσεις, χορταριασμένα, σε αχρηστία, ση-σταθμό, αλλά και στις επετειακές
απολαμβάνουν το καθεστώς της πρόωρης συ- εκδηλώσεις της δικτατορίας στο Καλ-
νταξιοδότησης που ονειρεύεται ο κάθε δημόσιος λιμάρμαρο. Τι είναι αυτό που τον βασα-
υπάλληλος, το DNA έχει επανειλημμένως συλ- νίζει και γιατί οι τηλεπαθητικές του ικα-
ληφθεί ντοπαρισμένο και η διάθεσή μας θυμίζει νότητες, που τον ακολουθούν από παιδί,
ερειπιώνα. δεν μπορούν να τον σώσουν;
Οι ταραχές του Δεκεμβρίου του 2008, όπως και Καλοκαίρι 1985, Κυκλάδες. Ο Νέιτ διε-
όσα ακολούθησαν, δείχνουν, αν μη τι άλλο, πως ρευνά τον αιφνίδιο θάνατο του πατέρα
η ελληνική κοινωνία δεν απέχει πολύ από το κα- του, σε μια αναζήτηση όπου η τρομο-
θεστώς του πολέμου «όλων εναντίον όλων». Και κρατία, η ψυχεδέλεια κι ένας αινιγματι-
μπροστά στο φάντασμα του κοινωνικού κραχ, κός ταξιδιώτης με δίχρωμα μάτια μπλέ-
της ακύρωσης κάθε αντανακλαστικού κοινωνι- κονται αξεδιάλυτα, αλλοιώνοντας τη
κής αλληλεγγύης, η οικονομική κρίση δεν είναι λογική μορφή της πραγματικότητας.
παρά μια τεχνική λεπτομέρεια. Πώς συνδέονται όλες αυτές οι ιστορί-
Τι έγινε σ' αυτά τα τέσσερα χρόνια και περάσαμε ες; Ένα πολυεπίπεδο μυθιστόρημα για
από την ευφορία του 2004 στην κατάθλιψη του τις εκδοχές της ελληνικής τύφλωσης,
2008; Και η μελαγχολία της Δευτέρας το πρωί για την αφήγηση που δε γνωρίζει όρια,
που ακολούθησε το σαββατοκύριακο εκείνο αλλά και για την ίδια την ηδονή της εξι-
του 2004 μοιάζει τώρα πια να κρατάει ολόκληρη στόρησης, όπου αλλεπάλληλοι λαβύ-
εβδομάδα.. ρινθοι ανοίγονται, για να μην κλείσουν
ποτέ.