Page 28 - mag_69
P. 28

Ασ φΙΛοσοφήσουμε…














































               αναφέρεται στη μετά θάνατο ζωή,                       κάποιος δια των στερήσεων, τόσο
   28          ουσιαστικά έχει να κάνει με την                       μεγαλύτερες πιθανότητες υπήρ-

               παρούσα. Εξ ου και οι νηστείες,                       χαν να επιστρέψει στην ανθρώπινη

               οι κακουχίες, οι απαγορεύσεις και                     φύση ή ακόμα και να γίνει αθάνα-
               γενικότερα τα όρια και οι περιορι-                    τος, δηλαδή να διαφύγει από την
               σμοί στις επιθυμίες. Όσο συνεπέ-                      ανάγκη να φθαρεί μέσα από δια-

               στερος είναι κάποιος στο δόγμα                        δοχικές  ζωές.  Συνεπώς,  υπήρχαν
               και στην κοινή ζωή, τόσο περισσό-                     ισχυρά κίνητρα να είναι κάποιος
               τερες πιθανότητες έχει για μια κα-                    επικεντρωμένος και συνεπής στους

               λύτερη μοίρα μετά θάνατο. Πρό-                        κοινούς κανόνες διαβίωσης των
               κειται για κοινό στοιχείο όλων των                    Πυθαγορείων, για να έχει μια κα-
               θρησκειών. Από τους εσχατολογι-                       λύτερη μοίρα.

               κούς μύθους του Πλάτωνα μέχρι                         Έτσι, για πρώτη φορά δημιουργή-
               την Κόλαση και τον Παράδεισο του                      θηκε η αντίληψη ότι η φιλοσοφία

               Χριστιανισμού.                                        δεν είναι τόσο η θεωρία, όσο ο
               Ξέρουμε ότι και στους Πυθαγόρει-                      βίος. Αργότερα θα το πουν «τέχνη
               ους, η θεωρία της μετεμψύχωσης                        του βίου». Η φιλοσοφία γίνεται και

               συνοδευόταν  από  κανόνες  απο-                       τέχνη του βίου. Σημασία δεν έχει
               χής, λιτότητας, κακουχίας και νη-                     μόνο η διατύπωση μιας ωραίας θε-

               στείας. Φαίνεται πως πίστευαν ότι                     ωρίας, με λογική συνοχή και αντο-
               οι  μετεμψυχώσεις  κάνουν  κάποιο                     χή στο χρόνο, αλλά υπάρχει και
               κύκλο και όσο καλύτερα καθαρθεί                       η φιλοσοφία που συλλαμβάνεται
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33