Page 111 - magazine_86
P. 111

της Λίλλυς Παπασπυροπούλου
















































                                                                                                                                111








               σωπείο γι αυτήν, ένας καινούργιος ρό-                 ση που δημιουργείται μέσα τους από
               λος: “ δεν αναρωτιέται κανείς αν είσαι                τη σύγκρουση του φανταστικού κόσμο
               αληθινή ή ψεύτικη,  μόνο  στον  κόσμο                 του θεάτρου και του σινεμά κι αυτού

               του θεάτρου έχουν αυτά σημασία” λέει                  της πεζής καθημερινότητας. Ο χώρος:
               στην ηθοποιό η ψυχίατρος που την πα-                  όπως και στο “Μέσα από το σπασμένο

               ρακολουθεί, προχωρώντας την προ-                      καθρέφτη” και αργότερα στην “Ώρα του
               βληματική του σχίσματος μεταξύ πραγ-                  λύκου”, τα πρόσωπα βρίσκονται περι-
               ματικότητας        και     φαντασίας        που       ορισμένα σε ένα νησί της Βαλτικής,

               οδήγησε τη γυναίκα να κλειστεί στον                   αυτό του Φαρό (όπου αποσύρθηκε κα-
               κόσμο της. Για τον Μπέργκμαν, το σι-                  τόπιν και ο ίδιος ο σκηνοθέτης), χώρο

               νεμά, το θέατρο, όλο το πυροτέχνημα                   κατεξοχή κλειστοφοβικό, μια  νοητική
               της τέχνης, είναι πιο πραγματικό από                  γη όπου η λογική αποδυναμώνεται και

               την ίδια τη ζωή. Μόνο που οι ηθοποιοί,                η τρέλα μπορεί ανά πάσα στιγμή να
               αυτά τα ευάλωτα πλάσματα για τα                       μολύνει οτιδήποτε. Ο φυσικός χώρος
               οποία ο σκηνοθέτης τρέφει πάντα τη                    γίνεται διανοητικός, ο χώρος του εγκέ-

               μεγαλύτερη ενσυναίσθηση, υποφέ-                       φαλου, αυτού της Ελίζαμπετ και -ή-
               ρουν ιδιαίτερα από αυτή τη διχοτόμη-                  της Άλμα, όπως στα έργα του Κιού-
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116