Page 113 - magazine_86
P. 113

της Λίλλυς Παπασπυροπούλου
















































                                                                                                                               113

               περιπέτεια σε νοσοκομείο, χτυπημέ-                    “Κινηματογράφος”. Ένα όνομα που συ-
               νος από διπλή πνευμονία. Όπως η                       μπυκνώνοντας ότι είχε κάνει μέχρι

               ηρωίδα του, αρνείται κάθε επαφή με                    τότε, θα μπορούσε να είναι η διαθήκη
               το περιβάλλον, χτίζοντας γύρω του ένα                 του, αντίθετα όμως ήταν ένας πειρα-
               τείχος σιωπής. Οι ετοιμοθάνατοι δίπλα                 ματισμός  που  γέννησε  ένα  αριστούρ-

               του, δυο νοσοκόμες που δείχνουν τα                    γημα που άνοιξε καινούργιους ορίζο-
               χέρια τους και μετά μέσα στις παραι-                  ντες στην τέχνη του σινεμά. “ Αισθάνομαι

               σθήσεις της ασθένειας ενώνονται σε                    σήμερα ότι με το “Περσόνα” πήγα όσο
               ένα πρόσωπο, οι φωτογραφίες σε μια                    μακριά θα μπορούσα να πάω. Και ότι
               εφημερίδα των Ούλμαν και Άντερσον                     άγγιξα εκεί με  κάθε  ελευθερία,  ανεί-

               με τα πρόσωπα λουσμένα σε ένα πα-                     πωτα μυστικά που μόνο ο κινηματο-
               ράξενο φως: οι εικόνες της Περσόνα                    γράφος μπορεί να ανακαλύψει”. (Ίν-

               έχουν γεννηθεί μέσα στο μυαλό του.                    γκμαρ Μπέργκμαν).
               Βγαίνοντας απότην κλινική, θα γράψει
               σε δύο βδομάδες το σενάριο και μια

               βδομάδα μετά, σπρωγμένος από μια
               επείγουσα φλογερή επιθυμία και δημι-
               ουργική δίψα, αρχίζει τα γυρίσματα

               στη Στοκχόλμη, δημιουργώντας αυτήν
               την ταινία που ο πρώτος της τίτλος ήταν
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118