Page 89 - mag_104
P. 89

συνάψει μαζί του πολυετές συμβόλαιο                   πρόσωπος του υπόκοσμου στο  «Πο-
               συνεργασίας:                                          ντικάκι» του Νίκου Τσιφόρου.

                      Στον άγνωστο (δυστυχώς για τους                       Το 1955 είναι ίσως η χρονιά των

               πολλούς)  «Γρουσούζη» του Γιώργου                     μεγαλύτερων κινηματογραφικών επι-
               Τζαβέλλα, ο Φωτόπουλος επιβάλλεται                    τυχιών του Μίμη Φωτόπουλου, ο οποί-
               ως ψευτόμαγκας, ερωτύλος και κου-                     ος βρίσκεται ίσως στην κορύφωση της

               στουμαρισμένος κάτοικος της Πλά-                      καριέρας του και της δημοφιλίας  του
               κας, τακτικός θαμώνας του καφενείου                   με ταινίες σταθμούς:

               του Αγαθοκλή. Αν και ο Φωτόπουλος                            α) Την «Κάλπικη  Λίρα» του
               έμεινε στην ιστορία για την ατάκα του:                Γιώργου Τζαβέλλα, στη δεύτερη ιστο-
               «Θα κάάάθομαι!», προσωπικά θεωρώ                      ρία της οποίας ο Φωτόπουλος ως ψευ-

               αξεπέραστες τις κακίες που εκστόμιζε                  τοτυφλός («Αόόόμματος!») γίνεται πα-
               με κωμικό τρόπο στον Αγαθοκλή: «Και                   σίγνωστος και στο εξωτερικό και ιδίως

               πώς σου μοιάζει! Το τούούούτο σου!»                   στην τότε Σοβιετική Ένωση. Και
               ή «Να φύγουμε από τον παλιοκαφε-                             β) την ταινία «Λατέρνα, φτώχεια                     89 89
               νέ σου, να πάμε στου Τρύφωνα, χαρά                    και φιλότιμο» του Αλέκου Σακελλάρι-

               Θεού καφενείο! Στου Τρύύύφωνα!» ή                     ου, στην οποία ο λατερνατζής Φωτό-
               το πάντοτε διαχρονικό: «Έχει ένα μάτι                 πουλος αφήνει εποχή.

               η κενωνία!».                                                 Η τελευταία ταινία μάλιστα γνώ-
                      Κάπως έτσι, την επόμενη χρο-                   ρισε  λόγω  της  επιτυχίας  της  και μια

               νιά (1953), ως πρωταγωνιστής πλέον,                   συνέχεια με τον τίτλο «Λατέρνα, φτώ-
               ο  Φωτόπουλος ερμηνεύει ένα απο-                      χεια και γαρίφαλο» (1957), στην οποίο

               λαυστικό «Σωφεράκι» στην ομώνυμη                      ο Φωτόπουλος μαζί με τον Αυλωνίτη
               ταινία του Γιώργου Τζαβέλλα, ως ερα-                  ξεδίπλωσαν άριστα και λιτά τις δραμα-
               στής της Σμαρούλας Γιούλη και με συ-                  τικές πτυχές του ταλέντου τους.

               μπρωταγωνιστή του το ταξί του, δηλα-                  Στην πορεία της δεκαετίας του 1950, οι
               δή το «Σαραβαλάκι», τον έτερο ταξιτζή                 επιτυχίες του  Φωτόπουλου διαδέχο-

               Νίκο Ρίζο και το αφεντικό τους, Γιάννη                νται η μία την άλλη: Σταθμάρχης στην
               Ιωαννίδη.                                             ταινία  «Ούτε γάτα, ούτε ζημιά» του

                      Απολαυστικός παραμένει ο  Μί-                  Αλέκου Σακελλάριου  («Και τι σταθ-
               μης Φωτόπουλος ως απρόθυμος ερα-                      μός! Κόμβος!»), καφετζής και συνερ-

               στής της «Ωραίας των Αθηνών» (1954)                   γάτης της Γεωργίας Βασιλειάδου στην
               στην ομώνυμη ταινία του Νίκου Τσι-                    «Καφετζού» του Αλέκου Σακελλάριου,
               φόρου, ως κωμικός απατεώνας στην                      στοργικός Φανούρης στην ταινία  «Ο

               «Άγνωστο» του Ορέστη Λάσκου, αλλά                     Φανούρης και το σόι του» του Δημή-
               και ως πειστικότατος και γνήσιος εκ-                  τρη Ιωαννόπουλου και αντίζηλος κατά
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94