Page 89 - mag_104
P. 89
συνάψει μαζί του πολυετές συμβόλαιο πρόσωπος του υπόκοσμου στο «Πο-
συνεργασίας: ντικάκι» του Νίκου Τσιφόρου.
Στον άγνωστο (δυστυχώς για τους Το 1955 είναι ίσως η χρονιά των
πολλούς) «Γρουσούζη» του Γιώργου μεγαλύτερων κινηματογραφικών επι-
Τζαβέλλα, ο Φωτόπουλος επιβάλλεται τυχιών του Μίμη Φωτόπουλου, ο οποί-
ως ψευτόμαγκας, ερωτύλος και κου- ος βρίσκεται ίσως στην κορύφωση της
στουμαρισμένος κάτοικος της Πλά- καριέρας του και της δημοφιλίας του
κας, τακτικός θαμώνας του καφενείου με ταινίες σταθμούς:
του Αγαθοκλή. Αν και ο Φωτόπουλος α) Την «Κάλπικη Λίρα» του
έμεινε στην ιστορία για την ατάκα του: Γιώργου Τζαβέλλα, στη δεύτερη ιστο-
«Θα κάάάθομαι!», προσωπικά θεωρώ ρία της οποίας ο Φωτόπουλος ως ψευ-
αξεπέραστες τις κακίες που εκστόμιζε τοτυφλός («Αόόόμματος!») γίνεται πα-
με κωμικό τρόπο στον Αγαθοκλή: «Και σίγνωστος και στο εξωτερικό και ιδίως
πώς σου μοιάζει! Το τούούούτο σου!» στην τότε Σοβιετική Ένωση. Και
ή «Να φύγουμε από τον παλιοκαφε- β) την ταινία «Λατέρνα, φτώχεια 89 89
νέ σου, να πάμε στου Τρύφωνα, χαρά και φιλότιμο» του Αλέκου Σακελλάρι-
Θεού καφενείο! Στου Τρύύύφωνα!» ή ου, στην οποία ο λατερνατζής Φωτό-
το πάντοτε διαχρονικό: «Έχει ένα μάτι πουλος αφήνει εποχή.
η κενωνία!». Η τελευταία ταινία μάλιστα γνώ-
Κάπως έτσι, την επόμενη χρο- ρισε λόγω της επιτυχίας της και μια
νιά (1953), ως πρωταγωνιστής πλέον, συνέχεια με τον τίτλο «Λατέρνα, φτώ-
ο Φωτόπουλος ερμηνεύει ένα απο- χεια και γαρίφαλο» (1957), στην οποίο
λαυστικό «Σωφεράκι» στην ομώνυμη ο Φωτόπουλος μαζί με τον Αυλωνίτη
ταινία του Γιώργου Τζαβέλλα, ως ερα- ξεδίπλωσαν άριστα και λιτά τις δραμα-
στής της Σμαρούλας Γιούλη και με συ- τικές πτυχές του ταλέντου τους.
μπρωταγωνιστή του το ταξί του, δηλα- Στην πορεία της δεκαετίας του 1950, οι
δή το «Σαραβαλάκι», τον έτερο ταξιτζή επιτυχίες του Φωτόπουλου διαδέχο-
Νίκο Ρίζο και το αφεντικό τους, Γιάννη νται η μία την άλλη: Σταθμάρχης στην
Ιωαννίδη. ταινία «Ούτε γάτα, ούτε ζημιά» του
Απολαυστικός παραμένει ο Μί- Αλέκου Σακελλάριου («Και τι σταθ-
μης Φωτόπουλος ως απρόθυμος ερα- μός! Κόμβος!»), καφετζής και συνερ-
στής της «Ωραίας των Αθηνών» (1954) γάτης της Γεωργίας Βασιλειάδου στην
στην ομώνυμη ταινία του Νίκου Τσι- «Καφετζού» του Αλέκου Σακελλάριου,
φόρου, ως κωμικός απατεώνας στην στοργικός Φανούρης στην ταινία «Ο
«Άγνωστο» του Ορέστη Λάσκου, αλλά Φανούρης και το σόι του» του Δημή-
και ως πειστικότατος και γνήσιος εκ- τρη Ιωαννόπουλου και αντίζηλος κατά