Page 90 - mag_104
P. 90
ΚΙΝΉΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Γράφει ο Θωμάς Αθ. Αγραφιώτης
λάθος του Νίκου Σταυρίδη στα «Κίτρι- Στο θέατρο, ωστόσο, οι επιτυχί-
να γάντια» και πάλι του Σακελλάριου. ες του Φωτόπουλου συνεχίζονταν με
Στην ταινία «Η Χιονάτη και τα επτά γε- έργα θρύλους, όπως ο υπέροχος «Δον
ροντοπαλίκαρα» (1960), ο Φωτόπου- Καμίλλο», ο οποίος μας είναι γνωστός
λος παίζει με την ίδια δραματική λιτό- και από το ανέβασμά του στο τηλεοπτι-
τητα το μελαγχολικό ρόλο του Τεμπέλη κό «Θέατρο της Δευτέρας», ενώ μεγά-
(«Άάάεργος») Βρασίδα. Και μολονότι λη επιτυχία για τον ίδιο υπήρξε και «Ο
ένα χρόνο μετά, ο Φωτόπουλος δίνει καλός στρατιώτης Σβέικ», όπως επί-
μια από τις καλύτερες ερμηνείες του σης και η θεατρική συνεργασία του με
ως αυστηρός και παλαιομοδίτης πατέ- τον Ντίνο Ηλιόπουλο (μια συνεργασία
ρας της Σμαρούλας Γιούλη στην ταινία που είχε αρχίσει και κινηματογραφικά
«Ο Θόδωρος και το δίκαννο» του Ντί- γύρω στα 1950, χωρίς όμως τότε αντί-
νου Δημόπουλου, παραδόξως η συ- στοιχη επιτυχία).
γκεκριμένη ταινία σηματοδοτεί και την Με την προσωρινή ανάκαμψη
τελευταία του συνεργασία με την εται- των κινηματογραφικών παραγωγών,
90 ρεία της Φίνος Φιλμ. ο Μίμης Φωτόπουλος επανέρχεται
Από την εποχή αυτή και εξής, ο (στα τέλη της δεκαετίας του 1970) με
Φωτόπουλος θα συνεργαστεί κατά κύ- την ταινία «Τα παιδιά της πιάτσας» του
ριο λόγο με την κινηματογραφική εται-
ρεία των «Αφών Ρουσσόπουλοι-Λα-
ζαρίδη-Σαρρή-Ψαρρά» και σε ταινίες
όπως «Φτωχαδάκια και λεφτάδες»,
«Ο ουρανοκατέβατος», «Άλλος για το
εκατομμύριο», «Ο εμίρης και ο κακο-
μοίρης», «Μπετόβεν και μπουζούκι»
και «Κολωνάκι διαγωγή μηδέν».
Ωστόσο, η δεκαετία του 1960 κλείνει
κάπως προσγειωμένα για τον κινημα-
τογραφικό Φωτόπουλο, αρκετά πριν
αρχίσει η γενικότερη κάμψη του ελ-
ληνικού κινηματογράφου είναι η αλή-
θεια (από τις τελευταίες του εμφανίσεις
εκείνη την εποχή ξεχωρίζω προσωπι-
κά την ερμηνεία του στην ταινία «Ο κα-
κός, ο ψυχρός και ο ανάποδος» του
Ερρίκου Θαλασσινού).