Page 87 - mag_104
P. 87
Ο Μίμης Φωτόπουλος είναι ένας ζας» με τη χαρακτηριστική επανάληψη
από τους δημοφιλέστερους και πιο της τελευταίας φράσης μαζί με τη λέξη
αγαπημένους ηθοποιούς του ελληνι- «είπα»: «Στη μεστωμένη πια θέληση,
κού θεάτρου και κινηματογράφου. Η είπα, της συνειδητής μάζας».
βαριά μπάσα φωνή του και η χαρα- Την ίδια χρονιά, ο Φωτόπουλος
κτηριστική του (κωμική και βαθιά αν- επιβάλλεται με το ρόλο του μαχαιρο-
θρώπινη συνάμα) φυσιογνωμία τον βγάλτη πατριού της Σμαρούλας Γιού-
καθιστούν μέχρι και σήμερα έναν από λη στην ταινία «Χαμένοι Άγγελοι» του
τους πιο αναγνωρίσιμους ηθοποιούς
του παλιού λαϊκού (και όχι μόνο) ελλη- Νίκου Τσιφόρου, συμμετέχει και στις
νικού κινηματογράφου. «Εκατό χιλιάδες λίρες» του Αλέκου
Λειβαδίτη και δυστυχώς δεν είμαστε
Ο κινηματογραφικός Μίμης Φωτό- σε θέση να τον απολαύσουμε στην ται-
πουλος επιβλήθηκε αμέσως στο πανί
από την πρώτη κιόλας χρονιά των κι- νία «Μαντάμ Σουσού» του Τάκη Μου-
νηματογραφικών του εμφανίσεων και ζενίδη, καθώς πρόκειται για μια χαμέ-
πιο συγκεκριμένα με τον καταπληκτι- νη (προς το παρόν τουλάχιστον) ταινία.
κό ρόλο του ιδεολόγου, αλλά φλύαρου, Με την αυγή της δεκαετίας του 87
κομμουνιστή στην ταινία «Οι Γερμανοί 1950, ο Μίμης Φωτόπουλος δίνει κάθε
ξανάρχονται» (1948) του Αλέκου Σα- χρόνο το παρών στη μεγάλη οθόνη με
κελλάριου: «Η οργανωμένη διεθνής σημαντικές ταινίες, μεγάλες εμπορικές
μπουρζουαζία παίζει το τελευταίο της επιτυχίες και ίσως την ψηλότερη λαϊ-
χαρτί στον αγώνα ενάντια στη μεστω- κή αποδοχή, παράλληλα πάντοτε και
μένη πια θέληση της συνειδητής μά- με τις επιτυχίες του στο θέατρο και στα