Page 18 - mag_100
P. 18

ΒΙΒΛΙοπΡοΤΑΣεΙΣ



                       «Πεινασμένε άνθρωπε, πιάσε ένα βιβλίο.


                                                                                        Είναι όπλο!»


                                                                                    Μπέρτολτ Μπρεχτ







                                                                     Ίσως το πιο ρομαντικό έργο του σπουδαί-
                                                                     ου Λιβανέζου συγγραφέα, και μοναδικό
                                                                     μυθιστόρημά του, το βιβλίο οφείλει τον
                                                                     τίτλο του σε μια συζήτηση που ο Γκιμπράν
                                                                     είχε με τη μητέρα του λίγους μήνες πριν

                                                                     από το θάνατό της: «Εάν δεν είχες γεν-
                                                                     νηθεί θα είχες παραμείνει άγγελος στους
                                                                     ουρανούς» του είπε. «Είμαι πάντα άγγε-

                                                                     λος» της απάντησε ο Γκιμπράν. «Πού είναι
                                                                     τα φτερά σου;» τον ρώτησε. Ο Γκιμπράν
                                                                     έθεσε το χέρι της μητέρας του στον ώμο
                                                                     του και είπε: «Να τα, είναι σπασμένα».


   18                                                                Το έργο, ένα από τα πρώτα μυθιστορή-

                                                                     ματα της αραβικής λογοτεχνίας, η οποία
                                                                     μέχρι τότε κυριαρχείτο από την ποίηση,

                                                                     περιέχει εν σπέρματι τη μελλοντική σκέψη
                            KAHLIL GIBRAN                            και το ύφος του Γκιμπράν. Η ιστορία είναι
                    ΣΠΑΣΜΕΝΑ ΦΤΕΡΑ                                   μόνο ένα πρόσχημα για να επιτρέψει στο


                             ΕΚΔοΣΕΙΣ PRiNTA                         συγγραφέα να εκφράσει απόψεις σχετικά
                                                                     με ζητήματα που τον απασχολούν –από
                                                                     τις αρχαϊκές παραδόσεις που κρατούν
                                                                     δέσμια τη γυναίκα της Ανατολής έως τα
                                                                     κακώς κείμενα της τοπικής φεουδαρχί-

                                                                     ας–, αλλά και σκέψεις για τη μελαγχολία,
                                                                     το θάνατο, την ομορφιά, την επανάστα-
                                                                     ση, τον έρωτα, τη μητρότητα, τη φύση…
                                                                     Ιδιαίτερα εμφανής είναι η ποιητική πνοή
                                                                     στο έργο: μεταφορές και σύμβολα υπάρ-

                                                                     χουν ακόμη και στους τίτλους των κεφα-
               Τα Σπασμένα Φτερά πραγματεύονται την                  λαίων, οι δε φράσεις είναι τόσο  ρυθμι-
               ιστορία ενός ανέφικτου έρωτα, του έρω-                κές που θα νόμιζε κανείς ότι πρόκειται για

               τα του αφηγητή, ενός νεαρού ιδεαλιστή,                ένα «ποίημα σε πεζό» – ένα  λογοτεχνικό
               για μια συμπατριώτισσά του, παντρεμένη                είδος που πρώτος ο Γκιμπράν εισήγαγε
               παρά τη θέλησή της.                                   στην αραβική λογοτεχνία.
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23